تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان:
مردم خوزستان گنبد حرم امام علی را بازسازی می‌کنند
کار ترمیم و بازسازی گنبد حرم حضرت‌امیر المومنین علی (ع) از اول محرم سال ۹۴ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد
رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: کار ترمیم و بازسازی گنبد حرم حضرت‌امیر المومنین علی (ع) از اول محرم سال ۹۴ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

سید محمود موسوی با اشاره به نصب درب‌های حرمین عسکریین، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات ‌استان خوزستان ‌با عنایت پروردگار و اهل بیت(ع) کار ترمیم و بازسازی گنبد حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع)  از اول محرم سال 94 شروع کرده است.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه مذکور،گفت: براساس قراردادی که با تولیت حرم امام علی (ع) منعقد شده،  مقرر شده است که کار ترمیم و مرمت این گنبد با ابعادی بالغ بر 650 متر مربع و 10هزار خشت طلا به مدت 18 ماه انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه کار ترمیم و بازسازی گنبد حرم امام علی (ع) برعهده مردم خوزستان است، گفت: هر خشت طلا به اعتباری بالغ بر 500هزار تومان احتیاج دارد که به امیدواریم با همکاری مردم خیر استان اعتبار مورد نیاز جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه این پروژه به 100 کیلو طلا جهت ترمیم طلا خشت نیاز دارد، عنوان کرد: میزان طلای مورد نیاز توسط متولی حرم و وقف شیعه نجف تامین گردیده و ادامه فعالیت پروژه به طور کامل بر عهده استان خوزستان است.

موسوی تصریح کرد: از تمامی شهروندان استان در خواست داریم که دراین پروژه همکاری کنند تا ما نیز بتوانیم در مدت زمان تعیین شده بحث ترمیم و بازسازی گنبدحرم مبارک حضرت علی (ع) را به پایان برسانیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به میزان پیشرفت پروژه، بیان کرد: کارگاه به صورت کامل تجهیز، خشت ها ازگنبد جدا شده اند و کارگران نیز در حال صاف کاری و آبکاری خشت ها با طلا هستند.

وی با بیان اینکه 2 ماه دیگر فرآیند نصب خشت های گنبد شروع خواهد شد، گفت: درب های حرم حضرت مسلم نیز با ابعادی بالغ بر 6 متر ارتفاع و 3 متر عرض توسط مردم شهرستان آبادان در حال ساخت است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار