تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک تولیدکننده:
صنعت پوشاک می‌تواند جایگزین نفت شود
صنعت پوشاک می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد و کاهش قیمت نفت نیز اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند و باید از این صنعت حمایت کرد تا شاهد رشد و شکوفایی صنعت پوشاک در استان و کشور باشیم
یک تولیدکننده پوشاک در خوزستان گفت: صنعت پوشاک می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد و کاهش قیمت نفت نیز اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند و باید از این صنعت حمایت کرد تا شاهد رشد و شکوفایی صنعت پوشاک در استان و کشور باشیم.

فرامرز احمدی نژاد اظهار کرد: صنعت پوشاک در جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهایی که توان بالایی در زمینه تولید محصولات دارند، کشورهایی بسیار پیشرفته و مدرن هستند.

وی افزود: کشورهای توانمند در زمینه تولید و تکنولوژی، محصولات خود را به کشور ما وارد می‌کنند اما تولیدکنندگان پوشاک داخل به دلیل خلاء تکنولوژی، عدم برنامه ریزی و مدیریت نتوانسته‌اند به تولیدات با کیفیت بپردازند و این مساله موجب ورود سیل پوشاک خارجی به کشور شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: دولت باید از روش حمایت لفظی دست بردارد و به صورت کاربردی و عملیاتی به فریاد صنعت پوشاک برسد زیرا صنعت پوشاک یک صنعت با اشتغالزایی بسیار بالا است و اگر دولت به دنبال اشتغالزایی جوانان باشد باید از این صنعت حمایت کند.

وی عنوان کرد: پسابرجام نیز زمینه را برای واردات پوشاک خارجی به درون کشور تسهیل کرده است و این کالاها آسان‌تر وارد کشور می‌شوند؛ از سوی سازمان صنعت اقداماتی انجام شده است تا فقط برندهای معتبر وارد کشور شوند و این برندها توانسته‌اند فضای فراوانی از بازار داخلی را در اختیار بگیرند و فرصت برای تولیدکنندگان داخل کاهش یابد.

احمدی نژاد با اشاره به مزیت‌های صنعت پوشاک بیان کرد: بهره‌وری بالا، مصرف کم آب، آلودگی محیطی بسیار پایین و ارزش افزوده بالا در تولیدات از مزایای این صنعت است و همچنین با توجه به کاهش قیمت نفت این صنعت به دلیل ارزش افزوده بالایی که دار،د می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار