تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشارنیا خبر داد:
امکان استقرار شرکت‌های بیمه در مجتمع قضایی تصادفات
امکان استقرار نمایندگان کلیه شرکت های بیمه در مجتمع قضایی تصادفات و امور بیمه ای خوزستان فراهم است
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: امکان استقرار نمایندگان کلیه شرکت های بیمه در مجتمع قضایی تصادفات و امور بیمه ای خوزستان فراهم است.

فرهاد افشارنیا در بازدید از مجتمع قضایی تصادفات و امور بیمه ای خوزستان که امروز (18 بهمن) انجام شد، اظهار کرد: از 4 سال گذشته در استان مجتمعی برای رسیدگی به پرونده های تصادفات و چگونگی پرداخت حق بیمه تاسیس شده است و شرکت های بیمه به ویژه شرکت دولتی بیمه ایران در این زمینه همکاری بسیار قابل توجهی داشته اند.

وی افزود: در این مجتمع، مجموعه ای از خدمات، نهادها و سازمان ها مستقر است و این مجموعه به سرعت و سهولت، موفق به رسیدگی به کلیه پرونده های تصادفی که در سطح شهرستان اهواز و مرکز استان اتفاق می افتد، شده است و در این صورت مردم دیگر در مجتمع ها و شعب مختلف سرگردان نخواهند بود.

رییس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: در این مجتمع نماینده دادستانی، شعبی از دادگاه ها که به خسارت های مالی و بدنی رسیدگی می کند، نماینده پزشکی قانونی، نمایندگان پلیس و سایر واحدهایی که لازم است در فرآیند رسیدگی قرار بگیرند، مستقر هستند و تلاش می کنند تا خدمات را به سهولت و ارزان در اختیار مردم اهواز قرار دهند.

افشارنیا گفت: امروز نیز دبیر کل سندیکای بیمه کشور، از امکانات این مجتمع بازدید کردند تا اگر تجربه موفقی در سطح کشور ارزیابی شد، تعمیم داده شود و سایر استان های کشور نیز بتوانند از خدمات پکیجی همه واحدها بهره مند شوند.

وی بیان کرد: اکنون تنها نماینده ای که در این مجتمع مستقر است و حضور فیزیکی دارد، نماینده شرکت بیمه ایران است، ولی این امکان وجود دارد که همه شرکت های بیمه نمایندگان خود را در این مجتمع مستقر کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: البته این موضوع به این معنا نیست که اکنون نمایندگان بیمه در این مجتمع حضور ندارند. در پرونده هایی که دراین مجتمع تشکیل شده است و پرونده های تصادفی که در حال رسیدگی هستند، قضات و شورای حل اختلاف، نمایندگان شرکت ها را جهت صحبت یا دفاع دعوت می کنند.

افشارنیا با اشاره به آمار ورودی پرونده های رسیدگی به این مجتمع اظهار کرد: روزانه حدود 25 فقره پرونده تصادف وارد این مجتمع می شود. طبق آمار از نحوه رسیدگی ها، زمان رسیدگی کاهش پیدا کرده و رضایت مندی عمومی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: تقریبا به صورت روزانه دچار اطاله دادرسی در این مجتمع نیستیم و یکی از امتیازات خوب این مجتمع رسیدگی سریع به پرونده های است مگر اینکه موانع اداری در این ارتباط وجود داشته باشد و یا مصدوم برای اتمام طول درمان ناچار به مراجعه باشد که باید گواهی قطعی خود را گرفته و به مرجع قضایی ارائه دهد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اکنون به نظر می رسد که این مجتمع سرعت بسیار خوبی برای رسیدگی به این پرونده ها دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار