تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر محمد فکور:
روپوش سپید، رداي صبر و دلسوزي است
روپوش سپید و گوشی پزشکی سمبل حرفه پزشکی هستند و قداست این روپوش بسیار والاتر و ارزشمندتر است / با پوشیدن این لباس برای شما قداست ایجاد می شود که حفظ آن به عهده شما است
خوزنیوز: آئین روپوش سپید برای 112 نفر از دانشجویان رشته پزشکی ورودی مهر 91 با حضور دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی، دکتر مهران پیوسته عضو هیئت علمی دانشکده، دکتر مهدی بیژن زاده معاون آموزشی دانشکده، مهندس عبدالحسین شکورنیا معاون فرهنگی دانشکده، دکتر علیرضا عطاری معاون اجرایی دانشکده و با حضور دانشجویان رشته پزشکی ورودی 91 در محل سالن اجتماعات بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.

 

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر محمد فکور در این مراسم با بیان اینکه این جشن روپوش سفید براي دانشجويان پزشكي در زمان ورود به دوره باليني و حضور در کنار بيماران برگزار مي شود، گفت: جشن روپوش سفید برای نخستین بار در سال 1933 در دانشگاه کلمبیا به منظور گذر از علوم پایه به علوم بالینی برگزار شد و در ایران نیز نخستین بار در سال 1382 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به اجرا درآمد.
 
وی هدف از برگزاری این جشن را یادآوری علت انتخاب این رشته و هموار کردن راهی دانست که می بایست در این راه ضمن کسب بهترین مهارتها، دلسوز بیماران نیز بود، گفت: قطعاً دانشجویان رشته های مختلف پزشکی با توجه به آموزشی که در حوزه پزشکی کسب نمودند می توانند نقش بسزایی در اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت داشته باشند.
 
رئیس دانشکده پزشکی با بیان اینکه از قرن ۱۵ لباس پزشکان را به نشانه قداست، به رنگ سفید نمایش دادند، گفت: با پوشیدن این لباس برای شما قداست ایجاد می شود که حفظ آن به عهده شما است.

فکور افزود: روپوش سپید و گوشی پزشکی سمبل حرفه پزشکی هستند و  قداست این روپوش بسیار والاتر و ارزشمندتر است، اگر به تاریخچه علوم پزشکی مراجعه کنیم، ریشه‌ این علوم را مصادف با بروز نخستین درد‌ها در بشر می‌بینیم و باید به یاد داشته باشیم که اولویت دادن به بیمار، رعایت حقوق اجتماعی بیماران و همچنین رعایت عدالت اجتماعی سه اصل بنیادین در رشته پزشکی است.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه جشن روپوش سفید، جشن تکلیف و مسئولیت‌پذیری دانشجویان است، اظهار داشت: در این مقطع دانشجویان تعامل نزدیکی با بیماران خواهند داشت و انتظار می‌رود محرم اسرار بیماران و یاری‌رسان آنان باشند.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم برای چند گروه از جامعه احترام خاصی قائل‌اند، که پزشکان یکی از این گروه ها هستند، گفت: روپوش سپيد پزشكي، اهميت رابطه پزشك و بيمار را نشان مي دهد و به تعبيري ميتوان آن را رداي صبر و دلسوزي خواند.
:
:
:
آخرین اخبار