تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان
19 بهمن؛ انتشار ویژه‌نامه ورود امام (ره) توسط دانشجویان دانشگاه جندی شاپور
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است.

با توجه به لزوم انعکاس وقایع این رویداد مهم تاریخی، بر آن شد تا "روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان" را با هدف مشخص شدن سهم عمده مردم خوزستان در پیشبرد و شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کند.

پنجشنبه، 19بهمن 1357

اهواز – امروز دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز به مناسبت ورود امام (ره) ویژه‌نامه منتشر کردند.

همچنین دانشگاهیان دانشگاه جندی شاپور طی سه بیانیه، نظرات خود را مبنی بر تأیید نخست وزیری مهندس مهدی بازرگان در دولت موقت اسلامی، اعتراض به تعقیب همافران اعتصابی و اعتراض به بازداشت دکتر علی اصغر حاج سید جوادی نویسنده مبارز اعلام کردند.

آبادان – کارکنان صنعت نفت آبادان اعلام کردند: "از این پس روز 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را گرامی می‌دارند و تعطیل می‌کنند".

دزفول – سازمان نظام پزشکی دزفول مدت یک هفته امور درمانی و بهداشتی [شهر] را به طور رایگان تقبل کرد.

خرمشهر – امروز آیت الله شیخ مجد طاهر آل شبیر خاقانی دولت بختیار را غیرقانونی اعلام کرد.

"گروهی به نام "منصورون" طی صدور اعلامیه‌ای در اهواز مسئولیت ترور سرگرد عیوقی رئیس گارد دانشگاه جندی شاپور را به عهده گرفت.

در اعلامیه این گروه آمده است: سرگرد عیوقی فرماندهی تمامی عملیات تیراندازی و به آتش کشیدن اتومبیل‌ها و حمله و کشتار مردم در روز چهارشنبه 27 دی‌ماه در منطقه دانشگاه را به عهده داشته است.

پی‌نوشت: کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان» تالیف حبیب پیام
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار