تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان:
سه هزار تن میوه برای شب عید خریداری شد
دو هزار و 500 تن پرتقال و 500 تن سیب درختی برای بازار شب عید نوروز امسال در استان خوزستان خریداری شده است
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: دو هزار و 500 تن پرتقال و 500 تن سیب درختی برای بازار شب عید نوروز امسال در استان خوزستان خریداری شده است.

هرمز خواجوی در نشست ستاد تنظیم بازار استان خوزستان بیان کرد: 500 تن پرتقال از درون استان و دو هزار تن پرتقال نیز از استان مازندران خریداری شده است.

وی افزود: 500 تن سیب نیز از استان آذربایجان شرقی خریداری شده است و چهار سردخانه در شهرستان های دزفول، شوشتر، اهواز و آبادان برای ذخیره میوه آماده هستند.

خواجوی گفت: تا کنون 900 تن پرتقال وارد استان شده و در سردخانه ذخیره شده است و تا چند روز آینده سیب های درختی خریداری شده نیز وارد استان می شوند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان کرد: مقرر شده است 32 غرفه در اهواز و چهار غرفه در شهرستان کارون برای توزیع میوه در ایام نوروز ایجاد شوند اما تا کنون سازمان میادین و میوه و تره بار استان مکان های استقرار این غرفه ها را مشخص نکرده است.

خواجوی با اشاره به اینکه بابت استقرار هر غرفه تعاون روستایی استان 15 میلیون ریال هزینه می کند اظهار کرد: امسال فروشندگان غرفه های توزیع میوه، لباس های یک شکل می پوشند و 15 بنر بزرگ در ورودی و سطح شهر برای راهنمایی مردم در جهت خرید میوه نصب خواهد شد.

خواجوی گفت: تعاون روستایی خواستار فروش و توزیع میوه می باشد تا هیچگونه مشکلی در تامین میوه تعاونی برای مردم در ایام عید ایجاد نشود.

همچنین در ادامه نشست نائب رئیس اتحادیه اصناف شهرستان اهواز گفت: 300 واحد صنف فروش میوه در اهواز وجود دارد که می توان از این واحدها برای توزیع میوه تعاونی ایام عید نوروز استفاده کرد زیرا این افراد مالیات و عوارض پرداخت می کنند و هر سال بابت برپایی غرفه های میوه های تعاونی گله مند هستند.

نعمت الله خادم افزود: اکثر غرفه های توزیع میوه تعاونی سایر میوه های غیر تعاونی نیز توزیع می کنند که این کاربرخلاف دستورالعمل کمیته تنظیم بازار استان است.

وی گفت: از اصناف خواسته شده که برای شب عید امسال اجناس خود را تا 20 درصد تخفیف به مردم عرضه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار