تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لنجداران مالباخته در آتش سوزی و خواسته های آنان
پس از آتش سوزی هشت فروند شناور باری در اسکله اداره بندر آبادان، بیش از 500 نفر از لنجداران و بازرگانان این شهر، ترخیص بار ته لنجی خود از بنادر شهرستان آبادان را خواستار شدند
پس از آتش سوزی هشت فروند شناور باری در اسکله اداره بندر آبادان، بیش از 500 نفر از لنجداران و بازرگانان این شهر، ترخیص بار ته لنجی خود از بنادر شهرستان آبادان را خواستار شدند.

هفت شناور تجاری از نوع لنج چوبی و فایبرکلاس و یک کشتی از نوع دبه سحرگاه امروز در بندر آبادان دچار آتش سوزی شد و به طول کامل در آتش سوخت.

این حادثه با اعزام 14 خودروی آتش نشان، دو فروند یدک کش اطفاء حریق و یک فروند شناور آتش خوار با همکاری آتش نشانی های شهرداری، پالایشگاه و بنادر آبادان و خرمشهر در بخش اسکله خاموش شد.

هر کدام از این شناورها حامل مقادیر قابل توجهی برنج و انواع کالای ملوانی بود.

حاضران در اجتماع صنفی روز یکشنبه در اداره کل گمرک آبادان، با انتقاد از ترخیص نشدن محموله های تجاری شناورهای باری پهلو گرفته در اسکله های تجاری و در بندر آبادان، پیگیری رفع مشکلات خود از سوی مراجع قانونی را خواستار شدند.

سید زکی هاشمی یکی از لنجدارانی که سحرگاه امروز دو شناور باری حامل پارچه و مواد غذایی اش در آتش سوخت گفت:معطلی بیش از حد شناورهای باری و ترخیص نشدن بار در اسلکه باعث شد تا هم شناور خود را از دست داده و بار تجاری که با دریافت وام و فروش خانه، وارد کشور کرده بودم از بین برود.

وی اظهار داشت:اگر بنای کار، همکاری نکردن برای ترخیص بار ته لنجی است چرا مسئولان زودتر اعلام نمی کنند تا لنج های خود را به سایر بنادر ببریم.

یکی دیگر از مالباختگان که بار ته لنجی وی سحرگاه امروز در آتش سوخت نیز گفت:مدت سه ماه است که در بندر آبادان پهلو گرفتیم و مجوز تخلیه بار خود را تاکنون دریافت نکرده ایم.

وی که از بیان نام خود ابا می کرد اظهار داشت:ترخیص نشدن بار شناورهای باعث شده تا تعداد زیادی از شناورهای باری در بندر آبادان متمرکز شده و این امر احتمال بروز حوادث را افزایش داده است.

یکی دیگر از لنجداران نیز گفت:اگر اجازه تخلیه بار را نمی دهند بار شناورهای را مرجوعی اعلام کنند تا آن را به بنادر مبداء منتقل کنیم.

وی افزود:مدت 45 روز است که در بندر آبادان معطل شدم و گمرک و بندر نیز اجازه تخلیه بار نمی دهند.

فرمانده انتظامی آبادان نیز با ایراد سخن در این جمع گفت:مسئولان شهرستان پیگیر مشکل ترخیص بار ته لنجی و کمک به لنجداران و بازرگانان و رونق اشتغال در شهرستان هستند.

سرهنگ حسین کهیایی اظهار داشت:چند نفر با انجام امور خلاف قانون، از مسیر واردات کالای ته لنجی میلیارد ها ریال کاسب شدند و در این مسیر نیز حاضر نیستند که حقوق مردم و دولت را پرداخت کنند.

وی معرفی 10 نفر از لنجداران و بازرگانان به عنوان نماینده معترضان برای پیگیری مشکل و خاتمه تجمع معترضان را خواستار شد.

محمدی مدیر حراست گمرکات استان خوزستان نیز با حضور در جمع مالباختگان، پایان تجمع و پیگیری مشکل از طریق نمایندگان لنجداران و بارزگانان را خواستار شد.

مدیر کل گمرک آبادان نیز با حضور در جمع معترضان گفت: بیش از 710 شناور باری در اسکله های بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت هستند که فعالیت آنها باید مشخص شود.

حمید احمدی افزود:طی نامه ای به اداره بندر آبادان از آنها خواسته شده که بندر تا تعیین وضعیت بار شناورها، اقدام به تخلیه بار در محوطه کنند که این عمل از سوی این اداره عملی نشده است.

احمدی گفت:شناورهایی که سحرگاه امروز دچار آتش سوزی شدند می توانند در صورت بیمه شناور و بار از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

علت این آتش سوزی که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت در دست بررسی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار