تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی قوه قضائیه:
برنامه جمع آوری محکومان در حال تدوین است
مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اجرای تدابیر ویژه برای کاهش جرایم سرقت و مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: برنامه اجرایی جمع آوری محکومان اجرای احکام کیفری در حال تدوین است
مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اجرای تدابیر ویژه برای کاهش جرایم سرقت و مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: برنامه اجرایی جمع آوری محکومان اجرای احکام کیفری در حال تدوین است.

علی افتخاری در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به امور تصادفات و بیمه ای اهواز با بیان اینکه آمار و موضوع جرایم در کل کشور شباهت دارد سرقت و مواد مخدر را در رده های نخست جرایم در کشور عنوان کرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کل کشور حدود یک هزار و 700 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی و قضایی از جمله برای جرم های اولویت دار پیش بینی شده است.

افتخاری جمع آوری محکومان را یکی از راهکارها در این زمینه دانست و افزود: هم اکنون پرونده های زیادی در اجرای احکام وجود دارد که محکومان آنها به دلایل مختلف دستگیر نشده و با قرار و سپردن تامین آزاد هستند که همین افراد متهمان پرونده های دیگر هستند و همچنان به ارتکاب جرم و سرقت ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم همین افراد دارای محکومیت که پرونده های آنها در شعب اجرای احکام مانده را جمع آوری کنیم آمار سرقت ها بسیار کاهش پیدا می کند.

افتخاری اضافه کرد: با جمع آوری پرونده ها و استخراج آمار آنها می توانیم محکومان را شناسایی و نشانی و وثیقه گذار آنها را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا در روند پاکسازی محلات از آنها استفاده و مجرمان را دستگیر کنند.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر شناخت عوامل وقوع جرم، کاهش فقر و بیکاری را از مهمترین عوامل پیشگیری از جرم دانست و اظهار کرد: در این زمینه از همه مراجع کمک خواستیم و برخی از آنها نیز تا حدودی به کمک آمده اند.

به گفته فرهاد افشارنیا رئیس کل دادگستری خوزستان جرم نخست کشور به ویژه خوزستان سرقت از جمله سرقت های خرد است که باعث آزار و اذیت شهروندان شده و تدوین طرح در مناطق حاشیه نشین شهر که در اقتصاد و اشتغال و رفاه مردم موثر باشد می تواند به کاهش این جرم کمک کند.

همچنین بر اساس این گزارش، آمار وقوع 10 جرم و آسیب اجتماعی اول خوزستان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته است به طوری که در برخی جرائم تا 46 درصد کاهش نیز مشاهده می شود و تنها در جرائم مرتبط با تصادفات رشد چهار درصدی رخ داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار