تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان
20 بهمن؛ حمایت‌های همه‌جانبه از دولت موقت
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است.

با توجه به لزوم انعکاس وقایع این رویداد مهم تاریخی، بر آن شد تا "روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان" را با هدف مشخص شدن سهم عمده مردم خوزستان در پیشبرد و شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کند.

جمعه، 20 بهمن 1357

اهواز – در زیر رگبار شدید باران، صدها هزار نفر زن و مرد و کودک، چتر به دست به یک راهپیمایی بزرگ دست زدند و ضمن حمایت از دولت موقت بازرگان، خواستار استعفای فوری بختیار شدند.

گروه‌های بسیاری از عشایر عربِ اطراف اهواز نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.

خرمشهر – تظاهرات وسیع مردم خرمشهر برای پشتیبانی از دولت مهندس بازرگان با شرکت بیش از 200 هزار نفر برگزار شد. افراد عشیره سیصلی (احتمالاً فیصلی) که قبلا تظاهراتی به نفع رژیم برپا کرده بودند، در تظاهرات پنجشنبه به صفوف مردم پیوستند و همبستگی خود را با انقلاب ملت کتباً به آیت‌الله شبیر [خاقانی] دادند.

دزفول – مردم این شهر و روستاهای اطراف در یک تظاهرات 200 هزار نفری از نخست وزیری مهندس بازرگان حمایت کردند.

مسجدسلیمان – هزاران نفر از مردم مسجدسلیمان در یک راهپیمایی آرام حمایت خود را از نخست‌وزیری مهندس بازرگان اعلام کردند. در این راهپیمایی مردم خواستار استعفای نماینده این شهر در مجلس شورای ملی شدند.

آبادان – بیش از 400 هزار نفر از زن و مرد و کودک زیر باران راهپیمایی عظیم خود را شروع کردند. در این راهپیمایی مردم "برای چندمین بار همبستگی خود را با رهبر جنبش، امام خمینی (ره) و دولت بازرگان اعلام داشتند."

پی‌نوشت: کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان» تالیف حبیب پیام
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار