تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی برنجکاران از سایه سنگین واردات
به دلیل واردات بی رویه برنج از مبادی قانونی و غیرقانونی به داخل کشور و استان و نرخ پایین این برنج‌ها بازار کشش خرید برنج‌های داخلی را ندارد
رییس انجمن برنج خوزستان گفت خواستار رسیدگی به وضع تاسف بار و بغرنج برنجکاران خوزستانی شد و گفت: زیرا عدم خریداری برنج تولیدشده، مشکلات فراوانی را برای این کشاورزان به وجود آورده است.

محمد سواری اظهار کرد: به دلیل واردات بی رویه برنج از مبادی قانونی و غیرقانونی به داخل کشور و استان و نرخ پایین این برنج‌ها بازار کشش خرید برنج‌های داخلی را ندارد.

وی افزود: کشاورزان تولیدکننده برنج در استان با مشکل نقدینگی و عدم استقبال از برنج تولیدی رو به رو هستند و این مساله مشکلات فراوانی برای آن‌ها به وجود آورده است.

سواری تصریح کرد: با گذشت 4ماه از فصل برداشت همچنان بازار برنج راکد است و به دلیل حضور دلالان غیراصولی در بازار برنج، وضعیت نامطلوبی به وجود آمده است؛ وضعیت بحرانی در بخش برنج استان حاکم است و تمام کارخانه‌های برنج استان رو به تعطیلی هستند که این مساله بسیاری از کشاورزان را با مشکل بیکاری رو به رو می‌کند.

رییس انجمن برنج خوزستان خاطرنشان کرد: باید برای کشاورزان و فروش برنج آن‌ها تدابیری اندیشیده شود تا آن‌ها بتوانند به تولید خود ادامه دهند و اشتغال داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار