تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل زیرساختی دلیل اصلی بدون متقاضی ماندن مسکن‌مهر در خوزستان
از جمله دلایل اصلی بدون متقاضی ماندن مسکن‌مهر دو شهر جدید رامین و شیرین حل نشدن مشکل زیرساختی و عدم سهم آورده در این دو شهر است / استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارد چون بیشتر متقاضیان به دلایل گفته‌شده از تقاضای خود منصرف شده‌اند
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: امیدواریم با اجرای مصوبه اخیر دولت درباره مسکن مهر مشکل دو شهر جدید رامین و شیرین‌شهر استان که حدود ۱۵ هزار واحد است، برطرف شود.

مشکل زیرساختی دلیل اصلی بدون متقاضی ماندن مسکن‌مهر در خوزستان

محمد راستگو درباره جزئیات بیشتر مشکلات مسکن‌مهر این دو شهر گفت: از جمله دلایل اصلی بدون متقاضی ماندن مسکن‌مهر دو شهر جدید رامین و شیرین حل نشدن مشکل زیرساختی و عدم سهم آورده در این دو شهر است، که امیدواریم با وعده‌های داده شده از سوی مسوولان اداره نیرو و آب و فاضلاب استان مشکل زیرساختی این دو شهر به‌زودی حل شود.

وی با اشاره به این که برخی از این واحدها نیز با مشکل روساختی مواجه هستند، ادامه داد: استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارد چون بیشتر متقاضیان به دلایل گفته‌شده از تقاضای خود منصرف شده‌اند. امیدواریم با مصوبه اخیر دولت که از چند روز دیگر از طریق وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل در استان‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود این مشکل حل شود، زیرا؛ با اجرای این مصوبه به یقین این واحدها متقاضیان جدیدی پیدا خواهند کرد که با شرایط جدید دولت هماهنگ هستند.

راستگو اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که درباره این نوع واحدهای بدون متقاضی در استان برگزار شد، تصمیم گرفته شد برخی از این واحدها که در مرحله آماده‌سازی و تکمیل هستند به ارگان‌ها و سازمان‌های متقاضی معرفی شوند تا در آنجا براساس شیوه‌نامه‌ای که سازمان زمین و مسکن تعریف کرده، تعیین تکلیف شود.

هفته گذشته در جلسه هیات دولت مقرر شد در برخی از مناطق کشور از جمله خوزستان، گیلان، البرز و مازندران که دارای بیشترین واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستند، برخی از شرایط ۴ گانه مسکن‌مهر که در بند اول آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز آمده است حذف و یا تعدیل شود.

راستگو در ادامه درباره چگونگی قیمت‌گذاری این واحدها پس از اجرای مصوبه جدید نیز گفت: بعید می‌دانم تغییری رخ دهد؛ گرچه واحدهای مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان ساخته می‌شود و مسکن مهر فاقد متقاضی هم نیازمند آورده متقاضیان است تا تکمیل شود، اما؛ واگذاری واحدهای مسکن مهر از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به قیمت تمام شده است؛ بنابراین دولت قصد سود ندارد و بعید است که سیاست واگذاری واحدهای مسکونی مهر از سوی دولت که به قیمت تمام شده است، تغییر کند.

در نشست هیأت دولت مصوب شد مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور بدون در نظر گرفتن شرایطی نظیر فاقدین مسکن، متأهل یا سرپرست خانوار و دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، به متقاضیان واگذار شود، بنابراین مصوبه وزارت راه و شهرسازی مکلف شد دستورالعمل و ضوابط اجرایی را از دیروز شنبه ۱۷ بهمن تهیه و به استان‌ها برای اجرا ابلاغ کند.

کل مسکن مهر استان خوزستان بالغ بر ۱۰۵ هزار و ۸۵۹ واحد است که ۸۰ هزار و ۳۶۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۴ هزار و ۲۴۳ واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. که تا کنون بیش از ۵۶ هزار آن به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این استان دو شهر جدید به نام رامین و شیرین‌شهر دارد که تعداد واحد مسکن‌مهر شهر جدید رامین ۵۷۷۲ واحد و شیرین‌شهر ۵۴۷۶ واحد است. با توجه به مشکلات و موانع موجود بر سر راه این پروژه‌ها از جمله تأمین زیرساخت‌ها، تاکنون واحدی در این ۲ شهر به بهره‌برداری نرسیده است که به گفته مسوولان این استان با اجرای این مصوبه می‌توان شاهد افتتاح آن‌ها در سال آینده بود.

مرجع / موج
:
:
:
آخرین اخبار