تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار میان آب شوشتر خبر داد:
رفع مشکل خدماتی «میان‌آب» تا 2 سال آینده
بر اساس پیش‌بینی و اقداماتی که در حال انجام است تا دو سال آینده تمام روستاهای بخش میان‌آب از نظر آب، برق و گاز هیچ مشکلی نخواهند داشت
بخشدار میان‌آب شوشتر گفت: بر اساس پیش‌بینی و اقداماتی که در حال انجام است تا دو سال آینده تمام روستاهای بخش میان‌آب از نظر آب، برق و گاز هیچ مشکلی نخواهند داشت.

عبدالحسین رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این بخش اظهار کرد: بخش میان‌آب شوشتر از اواخر سال 91 با مصوبه هیئت وزیران از دهستان به بخش ارتقا یافت و در حال حاضر این بخش شامل 51 روستا و 40 دهیاری است که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل اکثر مردم آن به‌خاطر داشتن خاک حاصلخیز و جلگه‌ای کشاورزی است.

وی درباره پروژه‌های عمرانی  انجام گرفته در این بخش افزود: یکی از پروژه‌های عمرانی  میان‌آب افزایش اعتبارات و ارزش افزوده دهیاری‌ها بود زیرا دهیاری‌ها بازوهای اجرایی بخشداری‌ها هستند و هر چه اعتبارات آنها بیشتر باشد اقدامات بهتری می‌توان در سطح روستاها انجام دهد.

بخشدار میان آب تصریح کرد: با پیگیری‌ها و حمایت‌هایی که انجام گرفت، اعتبارات و ارزش افزوده دهیاری‌ها هر یک حداقل سه برابر افزایش پیدا کرد.

وی در رابطه با زیر ساخت‌های انجام شده در این بخش گفت: از مهم‌ترین زیر ساخت‌ها، گاز‌رسانی به روستاهای بخش میان‌آب است، در سال گذشته گاز‌رسانی به هفت روستای این بخش از جمله عرب حسن، عرب اسد، روستاهای سه‌بنه و سایر روستاهای مسیر جاده شوشتر - اهواز انجام شد.

رحیمی اضافه کرد: امسال نیز در پروژه گاز‌رسانی به 91 روستای بخش میان‌آب در حال انجام است در این پروژه 86 کیلومتر لوله‌گذاری و 3 هزار انشعاب گاز خواهیم داشت که مدت زمان  اجرای آن 18 ماه است و چنانچه این پروژه به اتمام برسد تمام روستاهای این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: گرفتن مجوز ایستگاه مستقل برق میان آب موسوم به شقایق که زمین آن در نزدیکی روستای زهو آباد در تملک بخشداری قرار گرفته و نیز اعتبار آن 18 میلیارد تومان برآورده شده، از سال آینده عملیات اجرایی آن شروع و تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: احداث پمپاژ آب در روستای چهار‌گاوه جهت رفع مشکل تأمین آب روستاهای بخش میان آب، که اعتباراتی برای اجرای آن در نظر گرفته شده از دیگر اقدامات انجام گرفته هستند.

رحیمی اضافه کرد: با انجام این اقدامات تا دو سال آینده تمام روستاهای این از نظر شبکه‌های آب، برق و گاز تأمین و هیچ مشکلی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم جهت اشتغال‌زایی در بخش میان‌آب، تسطیح اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری معروف به طرح داریون‌ها که 36 هزار هکتار آن در بخش میان آب شهرستان شوشتر در حال اجراست و شامل هفت فاز است.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر داریون 1و2 بهره‌برداری شده، داریون 3 هم رو به اتمام است، داریون 5 و6 هم عملیات اجرایی آنها شروع شده، داریون 4و 7 اراضی مربوط به روستاهای بندقیر و ابوعمود را شامل می‌شود.

رحیمی در پایان با اشاره به اجرایی شدن طرح داریون 4 یادآور شد: اجرای طرح داریون‌ها گامی بزرگ در جهت حل مشکلات کشاورزان، تولید محصولات کشاورزی و مهم‌تر از همه اشتغال‌زایی در بخش میان‌آب را به‌دنبال دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار