تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راهور استان:
2 هزار گواهینامه در خوزستان در آستانه توقیف هستند
از ابتدای سال تا کنون تعداد 524 گواهینامه با بیش از 30 نمره منفی در استان خوزستان توقیف شده‌اند. همچنین در سال جاری 10 هزار و 943 دستگاه خودرو‌ با بیش از 1 میلیون تومان جریمه در خوزستان توقیف شده‌اند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: حدود 2 هزار جلد گواهینامه با بیش از 25 نمره منفی در استان خوزستان در آستانه توقیف هستند.

سرهنگ عادل مجدمی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد 524 گواهینامه با بیش از 30 نمره منفی در استان خوزستان توقیف شده‌اند. همچنین در سال جاری 10 هزار و 943 دستگاه خودرو‌ با بیش از 1 میلیون تومان جریمه در خوزستان توقیف شده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر در استان خوزستان حدود 2 هزار جلد گواهینامه با بیش از 25 نمره منفی در آستانه توقیف هستند.

مجدمی با بیان این‌که بیشترین آمار توقیف گواهینامه و خودرو در خوزستان مربوط شهر اهواز و پاسگاه‌های پلیس راه این شهر است، به سن رانندگان پرخطر اشاره کرد و گفت: رانندگان پر خطر بیشتر در سنین بین 18 تا 30 سال قرار دارند.

وی با اشاره به چگونگی اعمال جریمه و شرایط توقیف گواهینامه با نمرات منفی بالا ادامه داد: افرادی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز از جمله عبور از چراغ قرمز، سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه می‌شوند، همراه با اعمال جریمه‌ای که در پی خلاف باید پرداخت کنند، یک نمره منفی نیز به گواهی‌نامه این رانندگان متخلف تعلق می‌گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عنوان کرد: اگر برای اولین بار، جمع نمرات منفی رانندگان به 30 نمره منفی برسد، به مدت 3 ماه از رانندگی محروم می‌شوند و در این مدت گواهینامه از آنان اخذ خواهد شد و در صورتی که گواهینامه شخص متخلف اخذ نشده است، باید خود برای تحویل دادن گواهینامه به پلیس اقدام کند.

مجدمی گفت: پس از گذشت 3 ماه محرومیت از رانندگی، شخص متخلف دوباره مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت می‌کند و پس از آن گواهینامه را تحویل خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: اگر افراد متخلف برای دومین بار، 25 نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه آنان اخذ شده و پس از گذشت 6 ماه محرومیت از رانندگی و با پرداخت جریمه مجدد، می‌توانند گواهینامه را دریافت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: گواهینامه افراد متخلف برای سومین بار با 20 نمره منفی اخذ خواهد شد، این گواهینامه‌ها ابطال می‌شود و در این صورت افراد پس از گذشت یک سال می‌توانند مجددا برای دریافت گواهی‌نامه به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کنند.

وی با اشاره به شرایط بخشش افراد متخلف توضیح داد: اگر افراد برای اولین بار، 25 نمره منفی دریافت کرده باشند و تا شش ماه پس از آن مرتکب هیچ گونه تخلف و جرمی نشوند، 25 نمره منفی آنان حذف خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار