تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان خبر داد:
عوامل تیراندازی شبانه در آبادان دستگیر شدند
عوامل تیراندازی در یک مراسم عروسی در این شهر که باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند، دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: عوامل تیراندازی در یک مراسم عروسی در این شهر که باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ حسین کهیایی با اشاره به تیراندازی گسترده در یک مراسم عروسی در شهر آبادان که باعث ایجاد رعب و وحشت برای سایر مردم شده بود، گفت: شب گذشته متاسفانه برگزار کنندگان این مراسم عروسی به توصیه های همیشگی ما در خصوص دوری جستن از تیراندازی در مراسم جشن و عزا توجهی نکردند.

وی افزود: در این مراسم برخی افراد اقدام به تیراندازی گسترده کردند که این امر باعث ایجاد رعب و حشت در بین مردم منطقه شده بود. ماموران نیروی انتظامی نیز بلافاصله به محل برگزاری مراسم اعزام شدند.  

سرهنگ کهیایی عنوان کرد: عامل تیراندازی فردی به نام (ح. آ) دستگیر و طبق دستور مقام قضایی با قرار ۷۰ میلیون تومانی راهی زندان شد. ضمن آنکه از صاحبان عروسی از جمله داماد تعهد کتبی گرفته شد.

وی افزود: بسیاری از مواردی که شاید زمانی در طوایف به عنوان یک رسم دنبال می شد برای نسلهای آینده قابل قبول نیست که تیراندازی در مراسم از جمله آنها است.

کهیایی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شیوخ و بزرگان طوایف در زمینه تامین امنیت برای تمامی مردم تصریح کرد: شیوخ و بزرگان طوایف در زمینه تامین امنیت و کمک به پایداری آن جزء سرمایه های مملکت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی آبادان یادآور شد: عدم توجه به پدیده های اجتماعی و مسائل مختلف ممکن است به ناهنجاری اجتماعی تبدل شود به همین دلیل بایستی این تفکر را در کل جامعه  ترویج داد که برخورداری از امینت، آرامش و آسایش به عنوان یک پیش نیاز اساسی و اصلی بایستی همواره مدنظر عموم قرار داشته باشد.

در پی تیراندازی هایی که یکشنبه شب در منطقه ۲۰ متری طیب به سمت کشتارگاه آبادان رخ داد، ماموران پلیس بلافاصله به حالت آماده باش در آمده و پس از بررسی پی بردند، اقدام مسلحانه ای در کار نبوده و تیراندازی رعب آور، ناشی از شادی در جشن عروسی در یکی از مناطق آبادان بوده است.

هنگام حضور پلیس برخی افراد اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند و با استفاده از تاریکی از محل متواری شدند تا اینکه ماموران با اقدام عملیاتی وارد عمل شده و یکی از افرادی را که اسلحه گرم در اختیار داشت شناسایی کرده و در عملیاتی دستگیر کردند.

چند روز قبل  دادستان دادگاههای انقلاب و عمومی آبادان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه از آن زمان تاکنون تذکرات و درخواستهای فراوانی در زمینه رعایت استفاده از سلاح به دارندگان آنان ارائه شده است از این پس در صورت وقوع حادثه، وساطت شیوخ نیز در این میان تاثیرگذار نخواهد بود و گذشتی در کار نیست.

احمد شیرعلیزاده از تیراندازی به عنوان یکی از موارد ایجاد ناامنی در جامعه نام برد و تصریح کرد: برای چه چیزی برخی از افراد با آگاهی از آنچه بارها به آنان تذکر داده شده ضمن استفاده از سلاح در مراسم عزاداری و یا عروسی شهر را ناامن می کنند؟

وی یادآور شد: شیوخ، سادات و بزرگان طوایف در خوزستان از جایگاه ویژه و رفیعی برخوردارند، جایگاه آنان به مثابه جایگاه مرجع دینی در میان مقلدانش است به همین دلیل باید از این جایگاه ارزشمند و فرصت قیمتی به نحو مطلوبی بهره برد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار