تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر خبر داد:
کاشت 1000 درختچه نارنج در پارک‌های خرمشهر
شهردار خرمشهر گفت: بیش از یک هزار درختچه نارنج در پارک‌های سطح این شهر کاشته شد
شهردار خرمشهر گفت: بیش از یک هزار درختچه نارنج در پارک‌های سطح این شهر کاشته شد.

محمدعلی دوایی‌فر امروز اظهار کرد: این درختچه‌ها توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرمشهر در پارک بیان و پارک حجاب کاشته شد.

شهردار خرمشهر خاطرنشان کرد: درختچه نارنج علاوه بر ثمر‌دهی یکی از انواع گونه‌های گیاهی است که مناسب با شرایط زیست محیطی و آب و هوایی منطقه بوده و می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

دوایی‌فر با بیان اینکه فضای سبز از الزامات زندگی شهروندی است که در زیباسازی و حفظ آرامش و شادابی شهروندان نقش بسزایی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: ایجاد تنوع در کاشت گونه‌های گیاهی در دستور کار شهرداری خرمشهر قرار گرفته است.

وی با اشاره تاثیر فضای سبز مناسب در بهبود وضعیت زیست محیطی گفت: خوشبختانه خرمشهر این قابلیت را دارد که با انتخاب و کاشت گونه‌های درختی متفاوت بتواند شهر را به یک باغ بزرگ تبدیل کرد.

 دوایی‌فر در ادامه افزود: فضاهای سبز به‌عنوان یک مکان تفریحی باید به گونه‌ای طراحی شوند که شهروندان در آن احساس لذت کنند.

شهردار خرمشهر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای هرس درختان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از درختان بسیار انعطاف ناپذیر و به سهولت شکل می‌گیرند براین اساس فرم‌های شکل‌دهی به کمک هرس زیبایی شگفت‌انگیزی به خود خواهند گرفت که در معابر نگاه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

وی تاکید کرد: در انتخاب نوع گونه‌های درختی باید به موقعیت محلی و... توجه داشت تا رشد و نمو پیدا کنند.

گفتنی است کاشت این‌گونه درختی هم اکنون در پارک‌های سطح شهر آغاز شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار