تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک متخصص روانپزشک:
افسردگی سومین عامل ناکارآمدی فرد است
استرس یکی از عوامل بروز افسردگی در فرد است و گاهی افراد برای جلوگیری از بروز استرس به اعتیاد و داروهای آرامش بخش روی می آورند
یک متخصص روانپزشک گفت: افسردگی پس از بیماری قلبی و سکته قلبی عامل ناکارآمدی فرد می شود.

شاهین نوروزی سه شنبه بیان کرد: استرس یکی از عوامل بروز افسردگی در فرد است و گاهی افراد برای جلوگیری از بروز استرس به اعتیاد و داروهای آرامش بخش روی می آورند.

وی گفت: استرس به عنوان یک اختلال روانی معرفی می شود و در حدود 70 درصد افراد جامعه به اختلال روانی مبتلا هستند.

این متخصص روانپزشک افزود: از جمله عوارض استرس، سکته قلبی، بیماری زخم معده، بیماری ها یپوستی، بیماری آسم و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

نوروزی بیان کرد: عوامل مختلفی در بروز استری در فرد موثر است که از آن جمله می توان به نداشتن امنیت شغلی، رضایت نداشتن فرد از شغل خود، حمایت نشدن فرد از سوی اعضای خانواده و یا دولت می تواند موثر باشد.

وی اضافه کرد: نوع شخصیت فرد در بروز استرس دخالت دارد و هر فرد در زندگی دیدگاه های مختلفی دارد که این دیدگاه ها در بروز استرس در فرد موثر است.

این متخصص روانپزشک ایرنا افزود: زنان نسبت به استرس حساسیت بیشتری دارند و در چند سال اخیر با افزایش فشارهای اقتصادی استرس را در این قشر افزایش داده است.

نوروزی گفت: میزان آسیب پذیری زنان در برابر استرس بیشتر است و تاثیر گذاری استرس بر زنان باعث بروز بیماری های مختلف در زنان می شود.

وی اظهار کرد: از جمله راهکارهای مدیریت استرس، دید مثبت به زندگی، احساس کنترل، اعتماد به نفس، داشتن هدف، حس طنز، مذهب و داشتن عاطفه است.

وی در ادامه گفت: برای کنترل استرس در جامعه زنان می توان با افزایش حمایت شغلی، احترام به استقلال و حقوق آنان، اهمیت دادن به نقش متعدد زنان در زندگی و ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی و هنری برای آنها اقدام کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار