تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه بازرگانی دایمی اهواز در بصره تأسیس می‌شود
در این نشست که در محل کنسول‌گری انجام شد، توافقاتی بین اتاق اهواز و کنسولگری ایران در بصره برای برگزاری نمایشگاه دایمی به منظور حضور دایم تجار ایرانی در آن صورت گرفت
نمایشگاه بازرگانی دایمی اهواز در بصره تأسیس می‌شودرئیس اتاق اهواز با کنسول‌گر ایران در بصره دیدار و به ‌منظور بررسی شرایط اقتصادی این استان و نحوه تعامل هر چه بهتر استان خوزستان و بصره گفت و گو کرد.

بر اساس توافق صورت گرفته میان شهلا عموری و حمیدرضا مختص آبادی، سرکنسول ایران در بصره مقرر شد، هیأتی بلند پایه در اسفندماه سال جاری با محوریت اتاق اهواز جهت شرکت در همایش یک روزه و انجام مذاکرات بدون واسطه و رو در رو میان تجار دو طرف، به بصره اعزام شود.

در این نشست که در محل کنسول‌گری انجام شد، توافقاتی بین اتاق اهواز و کنسولگری ایران در بصره برای برگزاری نمایشگاه دایمی به منظور حضور دایم تجار ایرانی در آن صورت گرفت.

رئیس اتاق اهواز با استقبال از طرح احداث نمایشگاه دایمی آمادگی همه جانبه اتاق را به‌ منظور تحقق این امر اعلام نمود.

شهلا عموری در همین ارتباط تصریح کرد: نزدیکی خوزستان به کشور عراق مزیت بسیار مهمی است که باید از آن استفاده کرد. گردشگری سلامت در زمره فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای استان و به‌ویژه بخش خصوصی ارزش افزوده خوبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت جدی اتاق اهواز از صنایع دستی استان و تلاش در جهت تثبیت موقعیت این صنایع، موفقیت بخش خصوصی را در گرو حمایت و تسهیل ساز و کارهای اداری توسط دولت عنوان کرد و گفت: اتاق اهواز به عنوان پارلمان بخش خصوصی تعامل با بخش دولتی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در راستای رفع مشکلات بازرگانان تلاش می کند.

در ادامه این نشست، حمیدرضا مختص آبادی سرکنسول ایران، در بصره با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه های مختلف گفت: کنسولگری ایران در بصره آمادگی لازم را برای بررسی و رفع مشکلات تجار ایرانی در عراق و ارائه هر گونه مشاوره به بازرگانان دارد و امیدوار است تا با همکاری های بیشتر بین اتاق اهواز و کنسولگری ایران در بصره فرصت های سرمایه گذاری بیشتر برای تجار ایرانی فراهم شود.

مرجع / موج
:
:
:
آخرین اخبار