تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره‌کل امور بانوان خوزستان:
زنان 4 درصد جامعه معتادان خوزستان هستند
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این‌که نباید وجود زنان معتاد را انکار کرد، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد باید هزینه کرد
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این‌که نباید وجود زنان معتاد را انکار کرد، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد باید هزینه کرد.

سیده‌فرانک موسوی با اشاره به آمار زنان گرفتار اعتیاد اظهار کرد: در کل کشور بین 9 تا 10 درصد جامعه معتادان را زنان تشکیل می‌دهند ولی در خوزستان زنان 4 درصد جامعه معتادان استان هستند.

وی با بیان این‌که نباید وجود زنان معتاد را انکار کرد، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد باید هزینه کرد و در غیر این صورت هزینه‌ها برای درمان افراد مبتلا به اعتیاد دو چندان می‌شود. همچنین باید به درمان افراد مبتلا به اعتیاد نیز پرداخته شود.

موسوی ادامه داد: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است که عواقب زیادی برای خانواده‌ها به ویژه برای زنان به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اعتیاد یکی از والدین موجب مشکلات جسمی و روحی و روانی برای فرد معتاد و به تبع آن برای خانواده وی خواهد شد و خانواده‌ها حتی از لحاظ مالی و اقتصادی نیز تحت‌ تاثیر قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: اگر در خانواده‌ای علاوه بر پدر خانواده، مادر نیز معتاد باشد، عواقب جسمی، روحی، اجتماعی و اقتصادی که به این خانواده وارد می‌شود، بسیار بیشتر است. شخص معتاد به چیزی جز تامین مواد مخدر خود فکر نمی‌کند و فرزند و همسر خود را فدای تامین مواد مخدر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در دیگر کشورها، بیشتر افراد جامعه معتادان مجرد هستند ولی در کشور ما متاهلان بیشترین آمار معتادان را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع، آسیب‌های عمیقی به خانواده‌ها وارد می‌کند و حتی برای ازدواج فرزندان والدینی که معتاد هستند نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.

موسوی اظهار کرد: معتادان مرد برای تامین هزینه اعتیاد خود گاه دست به سرقت و دزدی می‌نند ولی زنان معتاد گاهی برای تامین هزینه مواد مخدر خود گرفتار مسایل غیراخلاقی می‌شوند. برخی زنان در راستای تامین مواد مخدر مصرفی خود، به تن‌فروشی تن می‌دهند که به تبع آن فرزندان بدون پدر و بدون شناسنامه و بدون هویت متولد می‌شود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به راه‌های پیشگیری از افزایش آمار معتادان، گفت: اولین راه پیشگیری از افزایش تعداد معتادان، آموزش زنان شاغل، دانشجویان و دختران و پسران دانش‌آموز به طور وسیع است تا با معضل اعتیاد و عواقب روحی و جسمی آن بیشتر آشنا شوند. همچنین می‌توان به طور غیرمستقیم برای تاثیرگذاری بر اعتیاد فعالیت‌هایی انجام داد.

وی افزود: ایجاد فضاهای ورزشی و پارک‌های ویژه بانوان به منظور شاداب‌سازی اوقات فراغت و همچنین ایجاد اشتغال و فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های اجتماعی، موجب می‌شود زنان گرفتار اعتیاد نشوند.

موسوی عنوان کرد: هر چه تعداد فضاهای ورزشی در سطح شهر برای شادابی و پر کردن اوقات فراغت بیشتر باشد، تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد کمتر می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار