تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پست خوزستان:
صندق‌های پستی خوزستان هوشمند می‌شود
برنامه جدید اداره کل پست حول محور هوشمند سازی خواهد بود، ارتقاء خدمات فیزیکی مالی و الکترونیکی به صورت تلفیقی، راه اندازی سرویس ها بر پایه خدمات الکترنیکی از جمله هوشمند سازی صنادیق معابر در دستور کار است
مدیرکل اداره پست خوزستان گفت: برنامه جدید اداره کل پست حول محور هوشمند سازی خواهد بود، ارتقاء خدمات فیزیکی مالی و الکترونیکی به صورت تلفیقی، راه اندازی سرویس ها بر پایه خدمات الکترنیکی از جمله هوشمند سازی صنادیق معابر در دستور کار است.

مهران حموله با بیان اینکه برنامه جدید اداره کل پست حول محور هوشمند سازی خواهد بود، اظهار داشت: ارتقاء خدمات فیزیکی مالی و الکترونیکی به صورت تلفیقی، راه اندازی سرویس ها بر پایه خدمات الکترنیکی از جمله هوشمند سازی صنادیق معابر در دستور کار است.

وی افزود: راه‌اندازی بیش از 50 صندوق پستی مجهز به فناوری‌های روز و  بدون نیاز به کاربر برای ارسال مرسولات پستی از دیگر برنامه‌های اداره کل پست خوزستان است.

مدیر کل اداره پست استان با اشاره به توسعه باجه‌های خدمات کارت ملی هوشمند، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که فی مابین پست و ثبت احوال استان منعقد شده مقرر گردیده خدمات کارت ملی هوشمند به پست واگذار شود.

وی با بیان اینکه 70باجه خدمات کارت هوشمند در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: قرار است این میزان تا پایان سال به 130 باجه ارتقا یابد. باجه مرکزی اهواز در هفته گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی 40 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

حموله با اشاره به اینکه توسعه خدمات پستی و مالی از خدمات تکلیفی به شمار می‌رود و خوزستان در این امر از استان های پیشگام است گفت: اساس نامه شرکت پست هفته گذشته در صحن علنی مجلس تصویب شد بنابراین به سمت و سوی حاکمیت حرکت می‌کنیم به طوری که بحث اجرا را در سال‌های آینده واگذار خواهیم کرد و  مبحث نظارت و حاکمیت در سطح استان و شبکه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه بازارهای الکترونیکی از خدمات بسیار مهمی است، عنوان کرد: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی را برای سال آینده در نظر داریم که از طریق آن بتوانیم فروشگاه‌های مجازی را با روش‌های مختلف جذب کنیم و سرانه مرسوله‌ای که اکنون در بحث بازار الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی کسب می‌شود را افزایش داده به طوری که به ازای هر نفر یک مرسوله در سطح استان داشته باشیم.

مدیر کل اداره پست استان بیان کرد: پیش بینی می‌شود که در سال آینده میزان ترافیک فقط در بحث خدمات خرید و فروش اینترنتی 4 میلیون مرسوله خواهد بود.

وی بابیان اینکه درصددیم که دفاتر ict شهری کلیه نقاط در سطح خوزستان مجهز به صنادیق هوشمند می‌شوند، افزود: در دهه فجر امسال نخستین صندوق هوشمند در اداره مرکزی پست نصب می شود و تا پایان سال بالغ بر 50 صندوق دیگر نصب خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار