تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانه بهداشت سیدنبی از توابع شهر الهایی افتتاح شد
خوزنیوز: خانه بهداشت سیدنبی از توابع شهر الهایی با حضور صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، اعضای تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی الهایی و جمعی از مدیران ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح شد.

به گزارش خوزنیوز؛ صادق مرادی در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز، به ضرورت اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش بهداشت اشاره کرد و افزود: کل کشور با دگرگونی های غیر قابل اجتناب ناشی از صنعتی شدن، شیوه زندگی مردم، گذار از اپیدمیولوژیک بیماریها، تغییرات زیست محیطی و... نیازمند دمیدن روحی تازه بر کالبد سیستم ارائه خدمات بهداشتی درمانی بود و  در استان خوزستان به دلیل شرایط خاص جمعیتی و جغرافیایی و تاثیر غیر قابل انکار هشت سال جنگ، این نیاز محسوس تر می نمود.

وی ادامه داد: تجربه موفقیت آمیز استقرار نظام شبکه با ارائه خدمات به شکل فعال و با پیگیری بهورزان در روستاها، اینک در قالب برنامه تحول نظام سلامت، به شهرها نیز توسعه یافته  است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و ارائه خدمات نوین سلامت به مردم، سیمای سلامت در کشور متحول شده و با ارتقای سواد سلامت و توانمندسازی و مشارکت مردمی، بیماریهای مزمن، مهار و کنترل می شود.

 مرادی در ادامه به تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال برای ساخت و تجهیز خانه بهداشت سیدنبی اشاره کرد و گفت: خانه بهداشت سیدنبی با بهترین کیفیت و با رعایت کلیه استانداردها،  تجهیز و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ادامه شریفی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و اشاره به توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به روستاییان، از مشارکت خیرین، اعضای شورای اسلامی روستای سیدنبی و مردم تقدیر کرد و گفت: از سالیان پیش، یکی از اهداف ما راه اندازی خانه بهداشت برای سادات جعادله و مردم شریف این منطقه بود که اینک با همت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  محقق شد.

وی گفت: خانه بهداشت سید نبی، در روستای اصلی سیدنبی و روستاهای قمر سید معن و حموله تعداد 252 خانوار را با جمعیت 1286نفر تحت پوشش قرار می دهد.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه از خیرین و اعضای شورای اسلامی روستای سیدنبی با اهدای لوح تجلیل شد.

شایان ذکر است که  روستای سیدنبی در فاصله حدود 60 کیلومتری شهرستان اهواز قرار دارد و پیش از این ، فاقد خانه بهداشت بود که در این مراسم  اهالی این روستا با قربانی کردن گوسفند و پذیرایی گرم از میهمانان، خرسندی خود را از راه اندازی خانه بهداشت جدید ابراز داشتند.
:
:
:
آخرین اخبار