تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی طنز به روزهای کم لژیونر فوتبال ایران
زمانی فوتبال ایران آنقدر اعتبار و بازیکن درجه یک داشت که عادت کرده بودیم هر سال حداقل یک بازیکن ایرانی در تیم های مطرح و سطح اول اروپا ببینیم
علی دایی، وحید هاشمیان، علی کریمی از سال 99 بازیکن های ایرانی بایرن مونیخ بودند. وحید هاشمیان در بوخوم آقای گل بوندسلیگا شد. مهدوی کیا اسطوره هامبورگ شده بود. بعدها آندرانیک تیموریان به انگلیس رفت و جواد نکونام هم فیکس اوساسونا شد. الان اما وضعیت فرق کرده. اگر قبلا برای پیگیری بازی های مهرداد میناوند در لیگ دسته اول اتریش پیف پیف می کردیم، الان باید از کشورهای تازه استقلال یافته اروپا با موچین بازیکن ایرانی پیدا کنیم. یعنی طرف در لیگ دسته دو مناطق مرزی اسپانیا و مراکش بازی که چه عرض کنم، بازی ها را از سکو دنبال می کند، صرف این که تیم سقوط نکند ما خوشحال می شویم. آن هم چون مجری برنامه ها با خوشحالی این اخبار را به سمع و نظر ما می رسانند ما از خوشحالی ایشان خوشحال می شویم وگرنه ما تا همین چند سال پیش به کمتر از صعود تیم لژیونر به مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا رضایت نمی دادیم. ولی الان از این خبرها هم خوشحال می شویم، نگاه کنید:

- کریم انصاری فرد با حضور سی ثانیه اش در وقت های اضافه توانست تیم پانیونوس (یونان) را به پیروزی برساند. تاخیری که تعویض کریم در بازی ایجاد کرد موجب سرد شدن بدن بازیکنان حریف و در نهایت پیروزی پانیونوس شد. (هورااا)

- علیرضا حقیقی با حضور در تیم ماریتیمو بعد از سالها گرمای عجیبی به سکوهای ورزشگاه این تیم داد. وی با نشستن مستمر در جایگاه تماشاگران این ورزشگاه توانست بیش از دو هزار صندلی را جهت رفاه حال تماشاگران در سرمای شدید پرتغال گرم و مهیای نشستن کند. (افتخار ملی)

- ژاوی ستاره سابق تیم بارسلونا که در تیم السد قطر با مرتضی پورعلی گنجی هم بازی است در تمرینات روز گذشته یک بار به پشت پورعلی گنجی زد و گفت: مرتضی اون بطری آبو به من میدی؟ کارشناسان معتقدند ادای این جمله توسط ژاوی یک امر نادر در فوتبال است که اولین بار برای یک ایرانی اتفاق افتاده است. (راست شدن موی پاک ایرانی به تن)

- تیم چارلتون با حضور 15 دقیقه ای رضا قوچان نژاد موفق شد با نتیجه دو بر یک از تیم پریستول سیتی شکست بخورد. چارلتون در فصل قبل و در غیاب قوچان نژاد سه بر یک از این تیم شکست خورده بود که با حضور موثر گوچی در این فصل این اختلاف به یک گل رسید. (ایرانی جامه بدر)

- «پیتر اشمایکلِ خاورپور» دروازه بان ایرانی تیم سرسیلندرسازی کپنهاگ موفق شد همراه با این تیم قهرمان لیگ دسته چهار دانمارک شود. این موفقیت در حالی به دست آمد که خاورپور هنوز نمی داند اصالت ایرانی دارد، ببینید اگر می دانست به چه موفقیت هایی دست پیدا می کرد.

حالا اینهایی که خدمتتان عرض کردم غیر از پورعلی‌گنجی همگی لژیونرهای ما در اروپا بودند و به لژیونرهای موفق کشورمان در قطر و امارات اشاره ای نکردم. انشاا... در روزهای آینده به افتخارآفرینی های این عزیزان هم می پردازیم و دور هم سرود ملی می خوانیم و دور افتخار می زنیم.

مرجع/ طرفداری
:
:
:
آخرین اخبار