تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
950 میلیون برای 292 بازی در استقلال
روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات بود که مسوولان باشگاه استقلال به هر دری زدند تا بتوانند پروپئیچ را جذب کنند. از مشکلات اداری این انتقال گرفته تا شایعه شکایت برخی تیم‌ها به فیفا هم باعث نشد استقلالی‌ها دست از سر این مهاجم بلندقامت بردارند و از جذب او منصرف شوند
پروپئیچ اما با سر و صدای فراوان به استقلال آمد و در تمرین آن تیم شرکت کرد و البته قرارداد رسمی‌اش را هم بست. پس از نخستین تمرین پرو با استقلال، پرویز مظلومی نسبت به توانایی‌های فنی مهاجم جدید استقلال ابراز اطمینان کرد و مدعی شد که او پس از لیگ آلبانی خیلی زود در لیگ ایران هم آقای گل خواهد شد.

پروپئیچ در نخستین بازی‌اش برای استقلال و در هفته سوم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن به میدان رفت و ۹۰ دقیقه هم در زمین حضور داشت. او سپس در هفته چهارم ۲۷ دقیقه برابر استقلال اهواز به زمین رفت. سهم پرو از بازی هفته پنجم استقلال مقابل نفت فقط ۲۶ دقیقه بود. مظلومی از مهاجم شماره ۱۴ تیمش مقابل گسترش فولاد در هفته ششم استفاده نکرد. هفته هفتم و مقابل راه‌آهن فقط ۱۴ دقیقه بازی به پروپئیچ رسید. هفته هشتم مقابل پدیده هم پرو به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت و ۳۶ دقیقه بازی کرد.

هفته نهم اما مظلومی به این نکته رسید که می‌تواند از وجود پروپئیچ از ابتدا استفاده کند. او مقابل استقلال خوزستان، مهاجم کروات خود را در ترکیب اصلی به زمین فرستاد و البته جوابش را هم گرفت.

پرو نخستین گل خود را در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند و البته در دقیقه ۶۱ جای خود را به کرار جاسم داد. نکته جالب غیبت دو هفته‌ای پرو پس از به ثمر رساندن نخستین گلش برای استقلال بود. او مقابل سپاهان و پرسپولیس فرصتی برای عرض اندام پیدا نکرد اما وقتی برابر فولاد در هفته دوازدهم به زمین رفت یک گل به ثمر رساند. آن هم فقط در ۴ دقیقه‌ای که فرصت بازی پیدا کرد!

وقتی پرو دومین گل خود را به ثمر رساند امیدوار بود که در هفته سیزدهم و مقابل سایپا در ترکیب اصلی بازی کند. این اتفاق اما رخ نداد.

مظلومی سه هفته پروپئیچ را روی نیمکت نشاند و حتی یک دقیقه از او استفاده نکرد! هفته شانزدهم و مقابل سیاه جامگان تنها ۵ دقیقه بازی به پرو رسید، هفته هفدهم این مهاجم به میدان نرفت، هفته هجدهم و برابر ذوب‌آهن در وقت‌های اضافه به زمین رفت و در نهایت مقابل استقلال اهواز در هفته نوزدهم نیز ۲۸ دقیقه بازی به پروپئیچ رسید.

پروپئیچ، همان مهاجمی که پرویز مظلومی برای جذبش سر و دست می‌شکست، با صلاحدید این مربی فقط ۲۹۲ دقیقه به میدان رفته و ۲ گل نیز به ثمر رسانده. یعنی هر ۱۴۶ دقیقه یک گل. اگر ۲۹۲ دقیقه را بر ۱۷ بازی تقسیم کنیم عدد عجیب ۱۷ به دست می‌آید. میانگین بازی پرو برای استقلال در هر بازی تنها ۱۷ دقیقه است!

حالا سوال است که وی با قراردادی ۹۵۲ میلیونی چرا وارد لیست مظلومی شده است.

مرجع: روزنامه ایران ورزشی
:
:
:
آخرین اخبار