تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلمب 8 واحد عرضه فرآورده خام دامی در دزفول
رییس اداره دامپزشکی دزفول از پلمب هشت واحد عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این واحدها طی امسال تعطیل شده اند
رییس اداره دامپزشکی دزفول از پلمب هشت واحد عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این واحدها طی امسال تعطیل شده اند.

محسن ورجاوند روز شنبه افزود:در بازرسی انجام شده توسط ماموران دامپزشکی دزفول این واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ، آشپزخانه، کشتارگاه و کارگاه بسته بندی به دلیل رعایت نکردن بهداشت و کشتار غیرمجاز دام پلمب شدند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل 68 پرونده قضایی برای واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی افزود:این واحدها به دلیل تخلف مشمول جریمه مالی شدند.

ورجاوند با اشاره به اینکه غیر از این پرونده ها تعدادی از واحدها نیز در تعزیرات حکومتی دزفول جریمه شده اند گفت: طی امسال 71 هزار و 59 کیلوگرم فرآورده خام دامی از جمله گوشت قرمز،گوشت مرغ ،ماهی و میگو توسط بازرسان دامپزشکی مشکوک شناخته شدند که با انجام آزمایش 50 تن از آنها غیرقابل مصرف شناخته شده و معدوم گردید.

رییس اداره دامپزشکی دزفول از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از کشتار غیر مجاز دام و طیور پرهیز کرده و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود از جمله گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار