تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور رسانه ای معاون وزیر راه و شهرسازی:
استفاده از ظرفیت گردشگری در خوزستان مورد توجه قرار گیرد
استفاده از ظرفیت گردشگری در خوزستان مورد توجه قرار گیردمشاور رسانه ای معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه به حوزه گردشگری در خوزستان توجه کافی نشده است این در حالی است که حوزه ی گردشگری یکی از نقاط مورد توجه در امر سرمایه گذاری است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

علی اعطا  اظهار کرد: استان خوزستان از جاذبه های کم نظیر گردشگری در زمینه های طبیعی، تاریخی، معماری، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است و با توجه به اینکه گردشگری به عنوان محتمل‌ترین گزینه مکمل جهت تنوع بخشیدن به ساختار اقتصادی است توجه به این بخش می تواند حجم بالای گردش مالی را در استان به وجود آورد.

وی به پتانسيل بالاي خوزستان در امر گردشگري در هر سه مقوله تفريحي، زيارتي و سلامت اشاره کرد و گفت: متاسفانه به این حوزه توجه کافی نشده است این در حالی است که حوزه ی گردشگری یکی از نقاط مورد توجه در امر سرمایه گذاری است و می توان با طرح جامع گردشگری این فضا را در استان به وجود آورد.

اعطا اضافه کرد: به عنوان مثال پتانسیل بالای استان در امر گردشگری آبی یکی از نقاط درخشان پتانسیل های خوزستان است.

مشاور رسانه ای معاون وزیر راه و شهرسازی، گردشگری فرهنگی و البته گردشگری مذهبی را به عنوان یکی از زیرشاخه های آن از مقوله های دیگر گردشگری دانست و گفت: خود من هم سالها پیش، در مطالعاتی که در حوزه ی گردشگری مذهبی در بخش خصوصی انجام شد، حضور موثر داشته ام و به این بخش، توجه ویژه ای خواهم داشت.

وی وجود اقوام مختلف در خوزستان را نیز یک ظرفیت بیان کرد و گفت: قانون اساسی ما، ظرفیت های مناسبی برای این امر پیشبینی کرده است؛ ولی مهمتر از آن ایجاد زمینه های گفتگوی بین فرهنگی است که می تواند امکان اعتماد متقابل میان فرهنگ ها و اقوام را فراهم کرده در نتیجه زمینه های حصول به ظرفیت های قانون اساسی را در ارتباط با اقوام افزایش دهد.

:
:
:
آخرین اخبار