تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صنعت و تجارت خوزستان:
ارتباط با صنعت ملاک ارزشیابی دانشگاهیان باشد
تا زمانی که اساتید ما جهت ارتقا رتبه و درجه خود تنها اقدام به ارائه مقاله می‌کنند، هیچ کاری از پیش نمی‌بریم و بنابراین باید ارتباط با صنعت شاخصی برای ارزشیابی دانشگاهیان و اساتید باشد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تا زمانی که اساتید ما جهت ارتقا رتبه و درجه خود تنها اقدام به ارائه مقاله می‌کنند، هیچ کاری از پیش نمی‌بریم و بنابراین باید ارتباط با صنعت شاخصی برای ارزشیابی دانشگاهیان و اساتید باشد.

نورالله حسن‌زاده با اشاره به قدمت حدود 38ساله ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: ارتباط بین این دو بخش تنها با شعار و نصیحت امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: برخی از صنایع کشور کاملاً وارداتی هستند که برای این نوع از صنایع ارتباط با دانشگاه مفهومی ندارد اما برای صنایعی که تکنولوژی داخلی دارند، ساختارهای مناسبی در کشور وجود ندارد؛ مثلا ساختاری برای اینکه سیستم بانکی کشور به‌نوعی عمل کند تا منجر به افزایش عملکرد تولیدکنندگان داخلی شود، تعریف نشده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: تا زمانی که دانشگاهیان با دریافت فرصت‌های مطالعاتی به خارج از کشور بروند و هیچ امتیازی برای استان و کشور نداشته باشند، ارتباط صنعت با دانشگاه معنی ندارد؛ پس در این راستا باید ارتباط با صنعت ملاک‌ ارزشیابی اساتید و کسانی شود که با صنعت کار کردند و باعث ارتقای تکنولوژی و صنعت شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان توانمندی‌های موردنظر بخش صنعت را دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و دانشگاهیان باید متمرکز و مجتمع شوند و شرکت‌های خصوصی تشکیل دهند و همچنین اساتید باید با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی، مشاوره‌ای و مهندسی در ایجاد تکنولوژی دخیل باشند زیرا تا زمانی که به‌صورت انفرادی پیگیر پروژه‌ها در دانشگاه باشیم، کاری از پیش نمی‌بریم.

حسن‌زاده ادامه داد: تا وقتی فردی از دانشگاهیان منتظر باشد تا صنعت پیشنهاد اجرای یک پروژه را به او ارائه دهد، اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد؛ بنابراین باید دستگاهی کامل و جامع در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت شکل بگیرد و کارهای زیادی انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار