تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخ صداوسیما به روابط عمومی مجمع تشخیص
روابط عمومی صداوسیما در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه‌های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توضیحاتی ارائه کرد
روابط عمومی صداوسیما در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه‌های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه‌ روابط عمومی صداوسیما آمده است:

«1- بر اساس قانون انتخابات و مواد 19 الی 27 آیین‌نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری بر عهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از دادستان، رئیس هیئت استانی نظارت بر انتخابات و مدیرکل صدا و سیمای استانی. از این‌رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.

2- برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تایید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه گردیده و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح‌شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش رسانه ملی در تدوین نهایی این برنامه، غیر دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.

3- ادعای مطرح‌شده در خصوص عدم اطلاع‌رسانی در باره زمان باقی‌مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیر منطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات درباره همه نامزدهای محترم به طور یکسان و از طریق علامت روشن‌شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.

4- انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای محترم خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده، اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک‌تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.»

به گزارش ایسنا، رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته در یادداشتی نوشت: «پس از هماهنگی‌های لازم، روز بیستم بهمن ماه راس ساعت نه و سی دقیقه آیت‌الله در استودیو حاضر شد و پس از خوش و بش با دبیر ستاد انتخابات سازمان و نماینده دادگستری در این ستاد و عوامل اتاق فرمان و ضبط برنامه، روبه‌روی دوربین‌ها با مردم و طبق معمول برای مردم و درد و دل آنها و نقش بی‌بدیلشان در انقلاب سخن گفت.

براساس قرار قبلی قرار شد ایشان 18 دقیقه خطاب به مردم سخن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه 10 دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد ولی متاسفانه تا پایان اشاره‌ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد. آیت‌الله هاشمی 23 دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیدا و قرار قبلی اعلام نکردید، سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالا می‌خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد.

به هر حال پس از اتمام ضبط برنامه، به اتاق تدوین رفتم و با همکاری تدوین‌گر و مدیر برنامه‌ها 18 دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم. ان‌شاءالله که در کمیسیون ممیزی این سخنرانی دچار تغییر نشود و بدون کم و کاست به طور کامل پخش شود.

متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می‌نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش‌هایی از نطق ایشان را حذف کردند. خوشبختانه متن کامل و سانسورنشده این سخنان در روزنامه‌ها و سایت‌ها قابل دسترسی است.»
:
:
:
آخرین اخبار