تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:
پیش‌بینی تامین 3000 تن میوه شب عید
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اهتمام مسئولان ذیربط در تأمین میوه با کیفیت شب عید گفت: در این راستا جهت تامین میوه 500 تن سیب و 2500 تن پرتقال پیش بینی شده است
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اهتمام مسئولان ذیربط در تأمین میوه با کیفیت شب عید گفت: در این راستا جهت تامین میوه 500 تن سیب و 2500 تن پرتقال پیش بینی شده است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: تاکنون حدود 1100 تن از میوه پرتقال پیش‌بینی شده، تامین شده است که 500 تن آن از محصولات داخلی استان بوده است.

وی افزود: همچنین با توجه به این‌که محصول سیب در استان تولید نمی‌شود، سیب موردنیاز از اواخر هفته به استان حمل خواهد شد.

چنگلوایی تصریح کرد: در سطح استان مراکزی جهت توزیع میوه پیش‌بینی کرده‌ایم و امسال با توجه به نظارت مستقیم تعاون روستایی و هماهنگی‌های انجام‌شده، مشکل خاصی نخواهیم داشت و محصولات با کیفیتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی از کشاورزان استان خواست تا با تمام توان مزارع خود را آبیاری کنند و خاطرنشان کرد: با توجه به سامانه گرمایی که در هفته جاری وارد استان خواهد شد، آبیاری مزارع باعث کاهش حدود 7 تا 8 درجه دمای هوا در سطح اراضی خواهد شد.

چنگلوایی بیان کرد: از سازمان آب نیز می‌خواهیم تا نسبت به روزهای گذشته آب بیشتری به خصوص در حوضه کرخه و مارون رهاسازی کنند تا آب مورد نیاز شهرستان‌های پایین دست مانند هویزه، دشت آزادگان، رامشیر و شادگان تأمین شود.

وی یادآور شد: از سازمان آب و برق انتظار همکاری بیشتری داریم زیرا اگر آب مورد نیاز مزارع به موقع تأمین نشود، ما با کاهش 25 درصدی عملکرد کشاورزان مواجه خواهیم شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار