تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واشنگتن پست:
نبرد برای تصاحب حلب، «جنگ جهانی کوچک» به راه انداخته است
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به نبرد گروهها و قدرتهای درگیر در جنگ حلب از این درگیریها به عنوان یک جنگ جهانی کوچک یاد کرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارسی درباره بحران سوریه نوشت: در تمامی باغهای زیتون و مزارع گندم در استان حلب واقع در شمال سوریه یک جنگ با ابعاد جهانی شدت گرفته است و می رود که به جنگی گسترده تر تبدیل شود.

این گزارش افزود: جنگنده های روسی از آسمان بمباران می کنند، شبه نظامیان لبنانی و عراقی با حمایت مشاوران ایرانی خود بر روی زمین پیشروی می کنند، گروههای مختلفی از معارضان سوری مورد حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و قطر در حال جنگ برای عقب راندن سایرین هستند. کردهای سوریه که هم متحد آمریکا و هم روسیه هستند در این هرج و مرج در حال گسترش قلمروی خود هستند و داعش نیز با اشغال چندین روستا بر روی همه گروههای دیگر متمرکز است.

براساس این گزارش، در حالیکه میان قدرتهای بزرگ توافق شده است که خشونتها و درگیرها در سوریه تا اخر هفته جاری متوقف شود اما به نظر می رسد که تنشها در حال افزایش است. ترکیه طی یکی دو روز گذشته مواضع کردها در نزدیکی مرزهای خود را زیر آتش توپخانه ای گرفته است و باعث شده است که از دولت آمریکا درخواست شود هم درباره ترکها و هم درباره کردها تجدید نظر کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: جنگ داخلی سوریه از مدتها پیش و با حمایت قدرتهای خارجی از گروههای رقیب علیه بشار اسد به ورطه جنگ نیابتی کشیده شده است اما تا قبل از نبرد برای کنترل شهر حلب تا این حد پیچیده و خطرناک نشده بود به گونه ای که خطر یک جنگ جهانی کوچک را بر سر تصاحب حلب دامن زده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار