تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه:
تجاوز ترکیه و عربستان به سوریه امنیت جهان را به خطر می‌اندازد
سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه با تاکید بر اینکه مداخله نظامی ترکیه و عربستان در سوریه امنیت منطقه و جهان را به مخاطره خواهد انداخت، گفت: کاخ سفید اجازه نمی‌دهد، آل سعود و اردوغان با چنین حماقتی منافع آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را نابود کنند.

«رضا شریقی» سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه مقاومت اهالی نبل و الزهراء را در وهله نخست نشأت گرفته از عقیده معنوی و ملی‌گرایانه آنها و اراده قوی برای حفاظت از تمامیت ارضی وطن خویش دانست و گفت: این اراده و روحیه به قدری اهمیت داشت که مانع ورود تکفیری‌ها طی چهار سال گذشته به دو شهرک مذکور شد.

وی دومین عنصر کمک کننده به شکست حصر نبل و الزهراء را حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه از مسافت دور علیه گروه‌های تروریستی محاصره‌کننده این دو منطقه خواند و عنصر سوم را حمایت مستقیم و واقعی برادران ایرانی و حزب الله لبنان دانست که در جنگ برای آزادی این دو شهرک حضور داشتند.

کارشناس سوری گفت: پیروزی در نبل و الزهراء پیروزی برای ارتش،ملت و همه دوستان سوریه است که از این کشور حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در نبل و الزهراء کم اهمیت‌تر از پیروزی‌ها در القصیر، کویرس، مهین، الغوطه، المنطقه الوسطی و همه مناطق آزاد شده سوریه نیست، گفت: شکست حصر این دو شهرک شیعه‌نشین تاثیر بزرگ و مستقیمی بر تضعیف روحیه گروه‌های تندرو داشته که کاملا صفوف آنها به هم ریخته و همبستگی بین خود را از دست داده‌اند و بلکه بسیاری از آنها بدون درگیری پا به فرار گذاشتند.

سرلشکر بازنشسته سوری گفت: پیروزی در نبل و الزهراء پایه‌گذار پیروزی‌های بزرگ برای ارتش عربی سوریه با کمک برادران ایرانی، حزب الله و دوستان روس ماست تا این تکفیری‌ها را در هر نقطه سوریه تحت پیگرد گرفته و آنها را به خارج از مرزهای سرزمینمان برانیم.

شریقی درباره سناریوهای مطرح با مداخله زمینی ترکیه و عربستان به خاک سوریه اظهار داشت: این امر بعید است اتفاق بیفتد، اما اگر رخ دهد مقدمه خطرناکی برای تحولاتی در منطقه خواهد بود که امنیت همه منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت مقدمه‌ای برای جنگ بزرگی در جهان خواهد بود.

کارشناس سوری با اشاره به اینکه ترکیه، عربستان و آمریکا هیچ کدام نمی‌توانند جنگی را در مرحله آتی به راه اندازند، گفت: چنین جنگی در وهله نخست به منافع اسرائیل زیان می‌زند چون هر کاری که آمریکا در منطقه انجام داد در راستای منافع اسرائیل بود.

وی افزود: سیاست‌های پراگماتیک و در عین حال بی‌ثبات آمریکا موجب می‌شود که این کشور بر اساس منافع خود پیش برود بنابراین اگر ضربه‌ای به اسرائیل یا منافع آمریکا در منطقه وارد شود، این جنگ فرضی متوقف می‌شود.

شریقی با غیرممکن خواندن اینکه آمریکا به عربستان و ترکیه اجازه مداخله نظامی در سوریه را بدهد، گفت: امروز از خاندان آل سعود جمعی جوان ناپخته و خام بر عربستان حکمرانی می‌کنند که اقدام نسنجیده آنها در تجاوز به ملت همسایه‌ خود، یمن را دیدیم و امروز به فکر حمله به سوریه افتاده‌اند، آنها با این حماقت‌ها، سلطنت خود را به سراشیبی سقوط سوق داده‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار