تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنان بیشتر مستعد ابتلا به عارضه‌های قلبی هستند
بر اساس آخرین تحقیقات زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند
بر اساس آخرین تحقیقات زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

به همین علت اکنون به طور رسمی فوریه را "ماه ملی آگاهی از عارضه‌های قلبی" نام‌گذاری کرده‌اند.

وقتی راجع به سلامت صحبت می‌شود امراض قلبی بیماری‌های شایع‌تری هستند.

به نوشته سایت ویمنز هارت، به طور تقریبی هر ساله در آمریکا از هر سه زن یک زن به علت سکته قلبی و یا بیماری‌های قلبی می‌میرد. این به این معنا است که حدوداً در هر 80 ثانیه یک زن به علت عارضه‌‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهد. در حالی که می‌توانستند با درمان مناسب از مرگ مصون بمانند.

اگرچه نزدیک به 44 میلیون زن در آمریکا مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند؛ از هر پنج زن فقط یک زن از خطر مرگ به وسیله امراض قلبی و سکته‌های قلبی آگاهی دارد. این تنها یکی از دلایل اصلی برای این است که زنان به خاطر بیماری‌های قابل درمان می‌میرند.

 اما شمار زیاد کسانی که از امراض قلبی می‌میرند توجه عموم را جلب نمی کند. زنان هنوز بیماری‌های قلبی را دشمن اصلی سلامتی‌شان تلقی نمی‌کنند. مشکل این است که هر ساله بیماری‌های قلبی بیش از هر نوع سرطانی باعث مرگ و میر می‌شوند.

با این همه، برخلاف سرطان که نیازمند درمان جدی است بیماری‌های قلبی می‌توانند با چند روش که ریزش مو و تهوع را به دنبال ندارد درمان شود. به علاوه اگر زنان خود را با سبک زندگی سالم‌تری وفق دهند نه تنها بیماری‌های قلبی در بدن آن‌ها گسترش نمی‌یابد بلکه این مساله اثرات جانبی‌ای دارد که هم حس بهتری به آن‌ها می‌دهد و هم بهتر به نظر می‌رسد.

عوامل مهم خطرزا برای گسترش بیماری‌های قلبی عبارت‌اند از انواع دیابت، استعمال دخانیات، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و سابقه بیماری‌های قلبی در خانواده. به غیر از عامل وراثت تمام عوامل دیگر با رژیم سالم و برنامه منظم ورزشی قابل پیشگیری‌اند.

لازم است زنان بیش‌تر راجع به گسترش عارضه‌های قلبی و نشانه‌های حملات قلبی مطلع شوند. رایج‌ترین نشانه های آن عبارتند از:

درد قفسه سینه؛ که می‌تواند به منزله فشار ایمنی اعمال شده بر ناحیه سینه یا حس سردی که سینه و بازوها را دربرمی‌گیرد، تلقی شود.

تنگی نفس؛ کسی که دچار حمله قلبی می‌شود حس می‌کند که به علت انقباض سینه‌اش نمی‌تواند به درستی نفس بکشد.

تهوع و سرگیجه.

کشیده شدن درد به شانه‌ها، گردن و فک؛ گاهی فردی که مورد حمله قلبی قرار گرفته احساس می‌کند دردی که از سینه به بازوی راست منتقل شده از شانه شروع شده و به انگشتانش ختم می‌شود.

اما عواملی هم درباره سکته قلبی زنان گزارش شده است که در خلال آن‌ها چیزی حس نکرده‌اند مگر اضطراب، ترس، درد در ناحیه کمر و یا نشانه‌هایی که مربوط به آنفلونزا هستند.

زنان باید بیشتر نگران امراض قلبی باشند به این علت که زنان بیشتر مستعد عارضه‌های قلبی‌اند تا مردان.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار