تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی کارکنان از خبر فروش کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی
انتشار خبر فروش کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی موجب نگرانی کارکنان این شرکت بزرگ تولید شکر در استان خوزستان شده است
انتشار خبر فروش کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی موجب نگرانی کارکنان این شرکت بزرگ تولید شکر در استان خوزستان شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا خبری مبنی بر فروش کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی در سایت های محلی استان خوزستان بازتاب زیادی داشته است.

در خبر منتشره آمده است: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با پیش پرداخت 60 میلیارد ریال به دو شرکت زئیوس و آریاک از استان لرستان واگذار شده است.

برخی کارگران شاغل در این شرکت تولید شکر روز چهارشنبه نگرانی خود را نسبت به ادامه اشتغال در این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی ابراز داشته و خواستار حمایت مسئولان مربوطه در خوزستان ، شهرستان و اداره کار شدند.

آنان افزودند: از آنجا که تعداد زیادی از کارگران شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در قالب پیمانکاری مشغول بکار هستند، با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ادامه کار آنها به خطر خواهد افتاد.

تلاش خبرنگار برای گفت و گو با مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص صحت و سقم واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تا لحظه مخابره خبر بی نتیجه ماند.

27 مهر امسال نیز بلوک 100 درصدی سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شامل 194 میلیون و 741 هزار و 66 سهم به قیمت پایه هر سهم 14 هزار و 974 ریال و ارزش کل پایه 2 هزار و 916 میلیارد و 56 میلیون و 720 هزار و 342 ریال به صورت پنج درصد نقد و بقیه اقساط هشت ساله به مزایده گذاشته شد که گفته می شود خریداری نداشت.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان فعالیت خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد ولی در سال ۱۳۵۴ بطور رسمی با نام شرکت٬ دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فراورده های وابسته ثبت شد.

درسال ۱۳۹۱ پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی باهدف افزایش تولید شکر٬ بر عهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه چند سالی است که با مشکلات کارگری ناشی از پرداخت نشدن به موقع حقوق روبه روست.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.

ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است که به دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار