تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غلظت گرد و غبار در اهواز به 66 برابر حد مجاز رسید
غلظت ذرات معلق در هوا ناشی از وقوع پدیده گرد وغبار در ظهر روز شنبه در اهواز، آلودگی هوای این شهر را به 66 برابر حدمجاز رساند
 غلظت ذرات معلق در هوا ناشی از وقوع پدیده گرد وغبار در ظهر روز شنبه در اهواز، آلودگی هوای این شهر را به 66 برابر حدمجاز رساند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شنبه از تشدید پدیده گرد و غبار در شهرهای استان خبر داد و اظهار کرد: در ساعت 13 امروز میزان گرد وغبار در اهواز به 9 هزار و 977 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

شهریار عسکری افزود: در این زمان شدت گرد و غبار در سوسنگرد چهار هزار و 325 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر 435 میکرگرم برمترمکعب، بهبهان 242 میکروگرم بر مترمکعب و دزفول 320 میکروگرم برمترمکعب است.

وی همچنین با اشاره به اینکه گرد و غبار از ساعت 10 صبح امروز در تعدادی از شهرهای خوزستان آغاز شده گفت: در ساعت 11 امروز میزان گرد و غبار در هوای اهواز به دو هزار و 947 میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان به دو هزار و 896 میکروگرم بر مترمکعب در شادگان 501 میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد 322 میکروگرم بر مترمکعب و در دزفول 168 میکروگرم بر مترمکعب بود.

حد مجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

ستاد بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از تعطیلی نوبت عصر مدارس و دانشگاه ها در 9 شهرستان استان شامل اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، رامشیر، بستان، آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار خبر داده است.

در این اطلاعیه از فرمانداران خواسته شده با توجه به اخطاریه هواشناسی درباره وزش بادهای به نسبت شدید و تندباد لحظه ای در بخش هایی از مرکز، جنوب و غرب خوزستان در روز شنبه با احتمال فعال شدن چشمه های گرد و غبار درون استانی و کاهش دید افقی در مناطقی از استان به ویژه شهر اهواز ستادهای بحران شهرستان ها را تشکیل دهند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مدیران ستاد بحران در شهرستان ها نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی شبکه های برقرسانی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج داران، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان، بیماران تنفسی، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار