تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مستند زندگی ملافاضل سکرانی در جشن تصویر سال
فیلم مستند «أود ارجع» با موضوع زندگی ملافاضل سکرانی، شاعر برجسته عرب خوزستان، به کارگردانی حبیب باوی‌ساجد در بخش آزاد سیز دهمین جشن تصویر سال به نمایش درمی‌آید
فیلم مستند «أود ارجع» با موضوع زندگی ملافاضل سکرانی، شاعر برجسته عرب خوزستان، به کارگردانی حبیب باوی‌ساجد در بخش آزاد سیز دهمین جشن تصویر سال به نمایش درمی‌آید.

مستند زندگی ملافاضل سکرانی در جشن تصویر سال

باوی‌ساجد که تجربه کارگردانی فیلم‌های مستند متعددی با نگاه به مفاخر علمی و ادبی خوزستان را در کارنامه فیلم‌سازی خود دارد مستند "أود أرجع" (دوست دارم برگردم) را با تمرکز بر شعر و زندگی ملافاضل سکرانی تهیه و کارگردانی کرده است.

ملافاضل سکرانی متولد سال ١٣٠٢ در شهر شادگان 10 ساله بود که به سرایش شعر روی آورد. او که از سردمداران شعر "ابوذیه" (نوعی از شعر عربی) بود با بیش از نیم قرن آفرینش‌گری ادبی عاقبت در سن ٩٠ سالگی درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

حبیب باوی‌ساجد که با مستندهای "الرماد"، "لالایی جنگ" و... تجربه حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی را دارد و جوایزی ارزنده دریافت کرده است با نگاهی شاعرانه و با تمرکز بر مولفه‌های شعر و زادگاه ملافاضل مستند "أود أرجع" را کارگردانی کرده است.

در این فیلم مستند علاوه بر حبیب باوی‌‌ساجد به عنوان پژوهش‌گر، تهیه‌کننده و کارگردان، جمیل عاشوری‌مفرد و ماجد رستمی‌زاده (تصویربرداری)، تقی آلبوخنفر (مدیر تولید)، محمد طایی (صدابردار)، الهام لطیفی و محمدامین سعدونی‌زاده (گفتار متن)، ولید آلبوناصر (نویسنده متن گفتار)، سیدعدنان موسوی‌طاهری (دستیار کارگردان)، خلیل رامی (دستیار تولید)، حبیب باوی‌ساجد و میلاد فرهانیان (تدوین و صداگذاری) همکاری داشتند.

مستند "أود ارجع" در سیمای مرکز خوزستان تهیه و تولید شده است.

سیزدهمین جشن تصویر سال از یک تا 20 اسفند 94 در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ملافاضل سکرانی
:
:
:
آخرین اخبار