تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم‌گیری دقیقه آخر تا کی ادامه دارد؟
اعلام تعطیلی مدارس پس از خاک‌خوردن دانش‌آموزان!
با گذشت چندین سال از تکرار وقوع پدیده گردوخاک در خوزستان، هنوز تعطیلی مدارس به‌موقع اعلام نمی‌شود و در دقیقه آخر تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ و اطلاع‌رسانی درخصوص تعطیلی مدارس پس از خاک‌خوردن دانش‌آموزان اعلام می‌شود!
با گذشت چندین سال از تکرار وقوع پدیده گردوخاک در خوزستان، هنوز تعطیلی مدارس به‌موقع اعلام نمی‌شود و در دقیقه آخر تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ و اطلاع‌رسانی درخصوص تعطیلی مدارس پس از خاک‌خوردن دانش‌آموزان اعلام می‌شود!.

علی‌رغم پیش‌بینی هواشناسی بر وقوع گردوخاک شدید در روز گذشته، اما اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده و مدارس استان روز گذشته در حالی تعطیل شدند که دانش‌آموزان خارج از منزل بوده و بدون شک این پدیده تأثیرات مضرّ خود را بر سلامت آن‌ها گذاشته بود.

از سوی دیگر دیروز مدارس اهواز و دیگر شهرهای در معرض گردوخاک تنها در نوبت بعداز ظهر تعطیل شدند و دانش‌آموزان نوبت صبح زنگ تفریح خود را با خاک سپری کردند؛ این در حالی است که مسئولان امر از روز گذشته از وقوع گردوخاک اطلاع داشتند.

بر اساس آنچه مسئولان مطرح می‌کنند استانداری تنها نهادی است که در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری می‌کند اما حسب قانون هرگاه میزان آلاینده‌های هوا از حد مجاز بیشتر شود باید مدارس تعطیل شوند اما ظاهرأ این قانون در خوزستان تغییر کرده و همچنان کسی گردوخاک را جدی نگرفته است.

امید مقیمی‌پور رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در این خصوص بیان می‌کند: در مورد تعطیلی مدارس تصمیم‌گیرنده آموزش‌وپرورش نیست.

وی اظهارکرد: قطعأ زمانی که دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌کنند که گردوخاک برای سلامت افراد خطرناک است و از افراد عادی درخواست می‌شود که از منزل خارج نشوند، نشان از تأثیرگذاری این پدیده بر سلامت افراد دارد که قطعأ برای دانش‌آموزان بسیار خطرناک‌تر است.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: استانداری در استان و فرمانداری‌ها در شهرستان ریاست شورای آموزش‌و‌پرورش را بر عهده دارند و به همین جهت تصمیم‌گیری و اعلام تعطیلی مدارس از سوی این نهاد انجام می‌شود.

مقیمی‌پور در خصوص علت تأخیر در تعطیلی مدارس و با وجود اعلام هواشناسی، گفت: از سیاست‌های ما در آموزش‌و‌پرورش تأکید بر سلامت دانش‌آموزان در مدارس است؛ همچنین تأکید داریم که در شرایط گردوخاک زمانی تعطیلی مدارس اعلام شود که دانش‌آموزان سریعأ بتوانند به منزل خود بازگردند اما این امر به تصمیم‌گیرندگان باز می‌گردد و قطعا کسانی که تصمیم را اتخاذ می‌کنند معیارهایی مدنظر دارند.

وی ادامه داد: باید به موضوع گردوخاک و تعطیلی مدارس از تمام جوانب نگاه کرد. زمانی افرادی در استان بودند که اعتقادی به تعطیلی مدارس در گردوخاک نداشتند و بر این باور بودند که دانش‌آموزان باید زندگی امن را یاد بگیرند.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد: به دلیل آن‌که ما تصمیم‌گیرنده نیستم مجبوریم که با این روال خود را هماهنگ کنیم؛ البته نظراتی در این خصوص داریم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم اما باید توجه کنیم که گردوخاک یک واقعیت است و نمی‌توان صورت مسأله را پاک کرد. نباید فکر کنیم که تعطیلی مداس تنها اقدامی است که می‌توان انجام داد.

مقیمی‌پور تصریح کرد: ما مطرح کردیم که در حوزه آموزش‌و‌پرورش نیز تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه انجام شود اما متأسفانه این پدیده، غافلگیر‌کننده و تصمیمات مقطعی است که باید تصمیمات قاطعی اتخاذ شود.

وی تأکید کرد: اگر نمی‌توان با گردوخاک مقابله کرد و تاکنون از اعتبارات در نظر گرفته‌شده حتی یک ریال هم جذب نشده، اما مردم و کودکان خوزستان این انتظار را دارند که حداقل به‌درستی وقوع گردوخاک به این شدت پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شود و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود به‌موقع باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
میریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
1
سلام من مریم در یکی از مدرسه های خرمشهر درس میخونم
هر روز باید تو این هوای خاکی با باد شدید بریم مدرسه خواهشن یا یه فکری کنین یا مدارس رو تعطیل کنین
:
:
:
آخرین اخبار