تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در روزهای خاکی از چه ماسکی استفاده کنیم؟
ماسک استاندارد N95، ماسکی است که به طور کامل بر روی صورت قرار گیرند. اما متأسفانه ماسک های N95 موجود در بازار برای صورت کودکان مناسب نیست و حتی نمی شود ماسک های موجود را به راحتی تأیید کرد چون ممکن است تقلبی باشد
خوزنیوز: فوق تخصص آسم و آلرژی این بیمارستان گفت: افزایش تعداد روزهای توأم با ریزگردها برای سلامت شهروندان تهدید آمیز است. این گرد و غبار، اثر فوری روی سلامتِ دستگاه تنفسی انسان دارد و مردم شهرهایی که به طور مستمر در معرض دود خودروها و به ویژه خودروهای دیزلی هستند، از افراد دیگر آسیب پذیرترند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر عباس فایضی گفت: پدیدۀ ریزگردها، برای مبتلایان به آسم و تنگی نفس بسیار مضر بوده و ممکن است موجب تحریک مخاط و حمله تنفسی شود. جهت پیشگیری از آن، ما به بیماران آسمی ها توصیه میکنیم در روزهای که هوا آلوده بوده تا حد امکان از منزل خارج نشوند، چرا که ممکن است در مواجهه با گرد و خاک با تشدید علائم بیماری مواجه شوند.

وی افزود: آلودگی های هوا به دو نوع "آلودگی جوّی" و "آلودگی های صنعتی" شناخته شده اند و آلودگی صنعتی، هم ناشی از خودروها است و هم مواد سمی خارج شده از دودکش کارخانه ها در شهرهای صنعتی را شامل می شود.

فوق تخصص آسم وآلرژی بیمارستان گلستان اهواز تصریح کرد: آنچه که مهم است، نوع آلودگی و مدت زمانی است که فرد در معرض آلودگی قرار می گیرد. هر چه فرد این زمان بیشتر باشد، آسیب جدی تر است. همچنین ذرات آلوده ی معلق در هوا، هرچه اندازه کوچکتر داشته باشند، خطرناک ترند.

فایضی افزود: توصیه می شود بیمارانی که مشکل تنفسی دارند در مکانهایی که دود زیاد است مانند ایستگاههای اتوبوس، توقف نداشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز در خصوص نحوۀ استفاده از ماسک گفت: ماسک هایی که پارچه ای هستند و بیشتر در بیمارستانها موجود است، عمدتاً برای جلوگیری از انتقال عفونت ساخته شده و برای جلوگیری از ورود ذرات معلق و دود و آلاینده های موجود در هوا به سیستم تنفسی مناسب نیستند.

وی در رابطه با دیگر مشکلات استفاده از ماسک ها گفت: مردانی که محاسن بلند دارند نمی توانند به خوبی از این ماسک ها استفاده کنند و در صورت ضرورت خروج از منزل، توصیه می شود برای کاهش میزان قرار گرفتن در معرض آلودگی، از خودرو شخصی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ماسک استاندارد N95، ماسکی است که به طور کامل بر روی صورت قرار گیرند. اما متأسفانه ماسک های N95  موجود در بازار برای صورت کودکان مناسب نیست و حتی نمی شود ماسک های موجود را به راحتی تأیید کرد چون ممکن است تقلبی باشد و این مستلزم نظارت جدی تری از سوی مراجع ناظر است.

فایضی افزود: ماسک N95 را  هم باید در شرایط مناسب استفاده کنند. حتی بعضی افراد که از نظر قلبی مشکل دارند ممکن است با استفاده از ماسک N95 تنگی نفس بگیرند.

وی در خصوص مهاجرت شهروندان به دیگر شهرها گفت: در مواردی که امکان کنترل فاکتورهای طبیعی نیست، باید حتی المقدور در فضای آلوده تردد نشود و بیمار باید به پزشک مراجعه کرده و تحت مداوای دارویی قرار بگیرد و صرفاً مهاجرت برای زندگی در مکانهای خوش آب و هوا موجب درمان آسم نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
ایشون نفرمودن ماسک n95 رو باید از کجا تهیه کنیم
:
:
:
آخرین اخبار