تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پی تداوم گرد و غبار؛
افزایش مراجعه بیماران تنفسی در آبادان و خرمشهر
درپی ادامه پدیده گرد و غبار در روزهای اخیر، مراجعه‌کنندگان با مشکلات قلبی و تنفسی به بیمارستان‌های سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان 20 درصد افزایش یافته است
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درپی ادامه پدیده گرد و غبار در روزهای اخیر، مراجعه‌کنندگان با مشکلات قلبی و تنفسی به بیمارستان‌های سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان 20 درصد افزایش یافته است.

دکتر شهرام مقام با بیان این‌که میزان غلظت ریزگردها در آبادان امروز به 11 برابر حدمجاز رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته نیز این میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به 19 برابر حد مجاز رسید ولی علی‌رغم خبرهای منتشر شده، آبادان و خرمشهر تعطیل نشد.

وی ادامه داد: با ادامه وضعیت گرد و غبار، پایگاه‌های بهداشت و فوریت‌های پزشکی آبادان و خرمشهر در حالت آماده‌باش هستند و متخصصان و بیمارستان‌ها برای مقابله با هر گونه بیماری مرتبط با شرایط جوی به صورت آنکال قرار دارند.
 
مقام افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان با علایم مشکلات تنفسی در اثر گرد و غبار در روزهای اخیر به بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان 20 درصد افزایش یافته است، با این وجود، مورد حادی گزارش نشده است. اغلب افرادی که به بیمارستان و فوریت‌های پزشکی مراجعه می‌کنند، بیماران قلبی و تنفسی هستند.

وی با اشاره به ادامه وضعیت گرد و غبار گفت: توصیه ما به همه کارمندان، دانش‌آموزان و مردم این است که در فضای باز قرار نگیرند و پنجره‌های ادارات، خانه را ببندند تا از ورود ریزگردها به داخل اتاق‌ها و فضاهای بسته تا حدی جلوگیری کنند.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و قلبی عنوان کرد: مایعات و میوه‌های دارای رنگ‌دانه می‌تواند با آلرژن‌های آلودگی و میکروب‌ها مقابله کرده و بدن را در برابر این عوامل ایمن‌تر کنند.

وی در خصوص استفاده از ماسک‌های متداول در شرایط نامناسب جوی نیز اظهار کرد: ماسک‌های سری p1 و p2، ماسک‌هایی هستند که از ورود ریزگردها به درون دهان و بینی جلوگیری می‌کنند و باید توجه داشت که ماسک‌های معمولی کارایی آنچنانی در مقابله با گرد و غبار ندارند. همچنین باید به نحوه صحیح استفاده از ماسک‌های مخصوص ریزگردها توجه داشت.

مقام افزود: جهت جلوگیری از آسیب‌های گرد و غبار، توصیه می‌شود که  بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند و در صورت لزوم شرایط ایمنی را برای خود فراهم کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار