تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
رفع مشکل گرد و غبار باید اولویت کار مجلس باشد
پدیده گرد و غبار یک پدیده ملی است و نمایندگان باید با تخصیص و تصویب بودجه و قانون در این زمینه، دولت و نهادهای درون‌استانی را برای رفع پدیده گرد و غبار ملزم کنند
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و غبار یک پدیده ملی است و رفع آن باید اولویت کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

کوروش بهادری اظهار کرد: پدیده گرد و غبار یک پدیده ملی است و نمایندگان باید با تخصیص و تصویب بودجه و قانون در این زمینه، دولت و نهادهای درون‌استانی را برای رفع پدیده گرد و غبار ملزم کنند و این مساله را که تاکنون اولویت مجلس‌های پیشین نبوده در دستور کار خود قرار دهند.

رفع مشکل گرد و غبار باید اولویت کار مجلس باشد

وی با اشاره به وظیفه مجلس نسبت به پدیده ملی ریزگردها گفت: پدیده ریزگردها یک مشکل ملی است و بسیاری از استان‌های کشور درگیر پدیده گرد و خاک هستند. این پدیده علاوه بر کانون داخلی، منشا خارجی نیز دارد و برخی کشورهای همسایه ایران که محل تشکیل این پدیده هستند، در به وجود آمدن پدیده گرد و غبار دخیل هستند.

بهادری افزود: متاسفانه علاوه بر برخی از کشورهای اطراف ایران که کانون پدیده گرد و خاک هستند و رفع این پدیده را به دلیل نداشتن امنیت در کشورشان در اولویت قرار نداده‌اند؛ دوره‌های پیشین مجلس کشور خودمان نیز در این زمینه ورود نکرده و این مساله را که یک پدیده ملی است به عنوان اولویت کار خود قرار نداده است.

وی ادامه داد: البته دولت برای حل مشکل گرد و غبار تلاش کرد، ولی نمایندگان مردم نیز می‌توانند تلاش کنند و دولت را ملزم کنند تا با کشورهایی که به عنوان کانون خارجی پدیده گرد و غبار شناخته می‌شوند به گفت‌وگو بپردازد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: متاسفانه در مجلس پیشین به جز شعار دادن چند نماینده، عملی در زمینه حل مشکل گرد و غبار صورت نگرفت و هیچ ردیف بودجه‌ای برای مبارزه خوزستان با گرد و غبار پیش‌بینی نشد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مجلس جدید رفع پدیده گرد و غبار را پیگیری کند. مساله کانون‌های داخلی گرد و غبار نیازمند اختصاص ردیف بودجه ویژه است و مجلس باید در اعتبارات هر سال، ردیف بودجه‌ای برای آن مشخص کند تا بتوان با اعمال مالچ‌پاشی و درختکاری و تقویت سامانه هواشناسی مانند خرید سامانه راهداری به مهار این پدیده و اطلاع‌رسانی دقیق آن به مردم، به کاهش آثار گرد و غبار کمک کرد.

بهادری افزود: حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و میهنی است و کسانی که علاقمند به سرنوشت کشور خود هستند باید به این فریضه عمل کنند.

وی گفت: تجربیات گذشته نشان داده، در مواردی که به هویت ملی و امنیت کشور و رفاه مرتبط است، همه مردم بدون اعمال سلیقه و عقاید خود در این حماسه ملی شرکت کرده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار