تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت محصول سیر و باقلا از مزارع دزفول
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول سیر وباقلا سبز از سطح یک هزار و 100 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول سیر وباقلا سبز از سطح یک هزار و 100 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

علی کرمی روز دوشنبه سطح زیر کشت مزارع سیر دزفول را 300 هکتار عنوان کرد و افزود:پیش بینی می شود 12 تن محصول سیر از هر هکتار برداشت شود.

وی افزود:باتوجه به اینکه این محصول خارج از فصل تولید کشت شده به صورت سبزچین ( تر ) برداشت و به اکثر استان های کشور ارسال می شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد:محصول سیر دزفول یک محصول سالم است که کمترین کود و سم در تولید آن مصرف شده و از جمله با کیفیت ترین محصول سیر کشور محسوب می شود.

کرمی همچنین سطح زیر کشت مزارع باقلا در دزفول را که به صورت سبزچین برداشت می شود 800 هکتار عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت حدود 10 هزار تن محصول باقلا برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول باقلا در دزفول تا اردیبهشت ماه ادامه دارد گفت: برداشت باقلا خشک دزفول نیز از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود که پیش بینی می شود حدود 2 تن محصول باقلا خشک برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی دزفول گفت:با توجه به اینکه برخی افراد نسبت به باقلا حساسیت دارند لذا توصیه می شود از نزدیک شدن به مزارع باقلا خودداری کنند.

پارسال یک هزار و 800 هکتار باقلا در دزفول کشت شد.

افزون بر 100 نوع محصول در سطح 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول کشت می شود.

سالانه حدود دو میلیون تن انواع محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی از شانگهای
|
CHINA
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
1
آقای محترم باقلا لهجه تهرانیه.

ما خوزستانیا میگیم باقله و نه دیگر هیچ.

لطفا رعایت کنید....
:
:
:
آخرین اخبار