تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها خبر داد:
پایان برنامه شناخت منشأ ریزگردها در 12 استان
رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها از پایان‌یافتن برنامه شناخت منشأ در 12 استان و ابلاغ طرح به 11 استان دیگر خبر داد
رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها از پایان‌یافتن برنامه شناخت منشأ در 12 استان و ابلاغ طرح به 11 استان دیگر خبر داد و گفت: امیدواریم در اجلاس 71 سازمان ملل متحد نیز بتوانیم قطعنامه الزام‌آوری برای مقابله با ریزگردها ایجاد کنیم که مبنای کارهای بین‌المللی شود.

ضیاءالدین شعاعی در اولین کنفرانس بین‌المللی گردوغبار که روز چهارشنبه 12 اسفندماه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با ابراز قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با ریزگردها به تصویب شورای عالی محیط‌زیست و تأکید رئیس‌جمهور تشکیل و در سازمان محیط‌زیست مستقر شد.

وی افزود: ترکیب این ستاد با عضویت حداقل 12 معاون وزارت‌خانه‌های درگیر و مؤثر در بحران ریزگردها تعیین شده است که ملزم به شرکت در آن هستند.

رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها نقش این ستاد را در حقیقت هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از معضلات ما، عدم اشراف بر منشأ ریزگردها، مکانیزم وقوع و ابعاد برنامه‌هایی است که دستگاه‌های مختلف متولی باید آن را تهیه کنند.

شعاعی با بیان این‌که به‌ طور جدی به‌دنبال برنامه تعیین منشأ و تبیین برنامه هماهنگ هستیم، تصریح کرد: از سال 92 تا کنون تقریبأ بحث شناخت منشأ در 12 استان پایان یافته و به 11 استان نیز ابلاغ طرح شده است که قرار است در کمیته‌ای نهایی شود و مبنای عمل قرار گیرد.

وی با دعوت از همه متخصصان و صاحب‌نطران این حوزه برای کمک به این برنامه، فلسفه برگزاری این کنفرانس‌ها را بهره‌مندی از جامعه علمی و پژوهشی کشور در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: بر این مبنا از ارائه پیشنهادات کلیه پژوهشگران و صاحب‌نظران در ستاد استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها با اشاره به تبیین وضعیت و پراکندگی کانون‌های گردوغبار کشور در این کنفرانس، افزود: امیدورام همه در برنامه‌های کنفرانس شرکت کنند تا در اجلاس 71 سازمان ملل بتوانیم قطعنامه الزام‌آوری برای مقابله با ریزگردها و همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کنیم که مبنایی برای کارهای بین‌المللی شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار