تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبات ذرتکاران دزفول پرداخت نشده است
با گذشت بیش از 2 ماه از فروش آخرین محموله‌های ذرت کشت‌شده در این شهرستان از طریق بورس، هنوز مابه‌التفاوت قیمت فروش آن به ذرتکاران پرداخت نشده است
مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: با گذشت بیش از 2 ماه از فروش آخرین محموله‌های ذرت کشت‌شده در این شهرستان از طریق بورس، هنوز مابه‌التفاوت قیمت فروش آن به ذرتکاران پرداخت نشده است.

احمد زارعی اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار محصول ذرت استان از طریق بورس به فروش رسید و در این شهرستان بیش از 80 هزار تن ذرت توسط بورس خریداری شد.

وی افزود: قیمت فروش ذرت در بورس به ازای هر کیلوگرم بین 620 تا 630 تومان و نرخ خرید تضمینی دولت برای هر کیلوگرم 960 تومان بوده است و با وجود اینکه بیش از 2 ماه از برداشت آخرین محصول ذرت و فروش آن از طریق بورس در دزفول می‌گذرد، هنوز مابه‌التفاوت قیمت فروش که بیش از 20 میلیارد تومان است، به ذرتکاران این شهرستان پرداخت نشده است.

زارعی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های ما، مسئولان استانی، سازمان جهاد کشاورزی و برخی نمایندگان مجلس، کشاورزان موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند و ذرتکاران به شدت در تنگنا هستند.

وی، کل مطالبات ذرتکاران استان را 65 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: در پاسخ به پیگیری‌های مکرر ما تنها صحبت از تخصیص 30 درصد از کل مطالبات استان به میان آورده شد و با وجود اینکه بیش از یک ماه از این وعده می‌گذرد، هنوز پولی به حساب کشاورزان واریز نشده است.

مدیراداره جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: کشاورزان برای تامین هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت خود به شدت به نقدینگی نیاز دارند و به علت سپری نکردن سال مالی خوبی در بازار محصولات خود‏، به شدت در مضیقه هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار