تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتلای 60 هزار راس دام دزفول به بیماری تب برفکی
رییس اداره دامپزشکی دزفول از ابتلای 60 هزار راس دام این شهرستان به بیماری تب برفکی خبر داد
رییس اداره دامپزشکی دزفول از ابتلای 60 هزار راس دام این شهرستان به بیماری تب برفکی خبر داد و گفت:تعدادی از دام دزفول بر اثر ابتلا به این بیماری تلف شده اند.

محسن ورجاوند روز سه شنبه تعداد دام شهرستان دزفول را بین 380 تا 400 هزار راس عنوان کرد و افزود:از این تعداد 60 هزار دام از 150 گله به بیماری تب برفکی مبتلا شدند.

رییس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه بیشتر دام بیمار از شهرهای الیگودرز و ازنا وارد استان خوزستان شده اند اظهار کرد:دامهای بالغی که به تب برفکی مبتلا می شوند زنده می مانند اما احتمال تلف شدن بره ها وجود دارد.

ورجاوند گفت:برای کنترل این بیماری حدود 57هزار راس دام عشایر و بومی منطقه در دزفول با مشارکت بخش خصوصی واکسینه شدند و واکسیناسیون مابقی نیز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی در دزفول هنوز کنترل نشده است گفت: بیماری تب برفکی دامهای نشخوارکننده را مبتلا می کند و علایم آن ایجاد زخم در دهان و سم چهارپایان می باشد.

وی افزود: در دامهای سنگین نیز علایم این بیماری بیشتر زخم دهانی است اما در دامهای سبک مانند گوسفند و بز بیشتر پاها درگیر می شوند و بره ها نیز به دلیل مشکلات قلبی تلف می شوند.

ورجاوند افزود:تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و در انسان مشکلی ایجاد نمی کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار