تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رایزنی شركت ملی حفاری ایران با شركت های بزرگ بین المللی برای سرمایه گذاری و مشاركت
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از رایزنی این شرکت با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در حفاری میدان‌های نفتی داخلی و کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس خبر داد
رایزنی با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و مشارکتمدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از رایزنی این شرکت با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در حفاری میدان‌های نفتی داخلی و کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس خبر داد.

حیدر بهمنی در این باره اظهار کرد: در این راستا مذاکره برای اجرای پروژه در عراق با چینی‌ها که برنده مناقصه در آن کشور شده‌اند، انجام شده است که بر اساس آن بخشی از خدمات مورد نیاز آن‌ها را تامین خواهیم کرد.

وی افزود: با تعدادی از شرکت‌های اروپایی نیز که هم اکنون در عراق پروژه اجرا می‌کنند، برای فعالیت در جنوب و شمال این کشور به صورت مشترک مذاکراتی در حال انجام است.

بهمنی با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در کویت، تصریح کرد: در زمان حاضر با شرکت‌های کویتی برای اجرای پروژه به صورت مشترک در آن کشور مذاکره می‌شود. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: پیش از تحریم‌ها نقل و انتقال امکانات و تجهیزات این شرکت به کشورهای منطقه میسر نبود اما با رفع شدن این مشکل، می‌توان در کشورهای حاشیه خلیج فارس حضوری فعال داشت.

وی درباره گفت‌وگو  با شرکت‌های ایتالیایی اظهار کرد: قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین دو طرف به امضا برسد که بر اساس آن سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های ایتالیایی انجام شود و فعالیت‌های اجرایی نیز توسط ملی حفاری صورت گیرد.

بهمنی بیان کرد: همچنین با شرکت‌های سنگاپوری مذاکراتی آغاز شده است و در صورت کسب نتیجه، اجرای پروژه به صورت مشترک در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های چینی به منظور سرمایه‌گذاری در تامین دکل‌های حفاری افزود: مذاکراتی با سایر شرکت‌های روسی و اروپایی نیز صورت گرفته و درصدد هستیم برای کاهش هزینه‌ها از امکانات و فناوری‌های روز آنان استفاده کنیم.

وی پیرامون چشم انداز فعالیت این شرکت در دوران پسابرجام، گفت: فراهم شدن زمینه برای حضور شرکت‌های خصوصی در این عرصه، این امکان را فراهم می‌کند تا در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس به اجرای پروژه بپردازیم.

بهمنی اظهار کرد: تعداد دکل‌های حفاری این شرکت در سال 58، ٦ دستگاه بوده که این تعداد در سال 94 به ٧٥ دستگاه رسیده است و انتظار می‌رود تعداد دستگاه‌های حفاری فعال شرکت، سال آینده به ٨٠ دکل افزایش یابد.

وی ادامه داد: برای خرید دکل حفاری دریایی حداقل به ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است و در نظر داریم با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی یا خارجی، به صورت مشارکت و یا اجاره به شرط تملیک، ناوگان حفاری دریایی خود را توسعه دهیم.

بهمنی درباره افزایش دکل‌های خشکی افزود: دستگاه‌های حفاری خشکی را نیز به صورت مشارکت یا اجاره به شرط تملیک، افزایش خواهیم داد و بر این اساس از شرکت‌های داخلی و خارجی دعوت می‌شود تا در این زمینه با این شرکت همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: این شرکت به منظور تامین دکل‌های موردنیاز خود فراخوان خواهد داد و در این ارتباط مذاکره با شرکت‌های ایرانی و خارجی علاقه‌مند به تامین دستگاه‌های حفاری در حال انجام است.

وی افزایش ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران را متناسب با نیاز صنعت نفت عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا مانع فعالیت بخش خصوصی نشویم، به این معنا که هر جا بخش خصوصی نتواند کاری را انجام دهد، شرکت ملی حفاری ایران وارد می‌شود تا کمبودهای آن بخش را جبران کند.
:
:
:
آخرین اخبار