تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشای اسامی 22 هزار عضو داعش
یک عضو جدا شده داعش اسنادی را فاش کرد که حاوی اطلاعات شخصی 22 هزار عضو این گروه بود و نشان می‌دهد که اعضای داعش از 51 کشور مختلف از جمله انگلیس به این گروه تروریستی ملحق شده‌اند
یک عضو جدا شده داعش اسنادی را فاش کرد که حاوی اطلاعات شخصی 22 هزار عضو این گروه بود و نشان می‌دهد که اعضای داعش از 51 کشور مختلف از جمله انگلیس به این گروه تروریستی ملحق شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این اسناد شامل اسامی و شماره تلفن‌ها و القاب (اسامی آنها در گروه) 22 هزار تن از اعضای داعش و روابط خانوادگی آنها است که از فرم‌های درخواست آنها برای پیوستن به داعش به دست آمده است.

این اسناد هویت تعدادی از اعضای داعش را فاش می‌کند که پیش از این هویت‌شان در انگلیس، کشورهای شمال اروپا، بسیاری از کشورهای خاورمیانه،‌ آفریقای شمالی، آمریکا و کانادا ناشناخته بود.

طبق این اسناد که از رئیس مرکز امنیت داخلی داعش به سرقت رفته، بسیاری از نیروهای پیوسته به داعش در زمان‌های مختلف از نقاط پر افت و خیز و جنجالی چون یمن، سودان، تونس، لیبی، پاکستان و افغانستان عبور کرده‌اند.

همچنین بر اساس پرونده‌ای به نام "شهدا" که در میان این اسناد کشف شد، اسامی اعضای پیوسته به داعش که به اجرای عملیات انتحاری متمایل بودند و در این راستا تحت آموزش قرار گرفتند،‌ فاش شد.

مشخص شد که برخی از شماره تلفن‌های موجود در این لیست‌ها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین بسیاری از این شماره تلفن‌ها متعلق به برخی اعضای داعش است و برخی دیگر متعلق به خانواده‌هایشان.

شبکه خبری اسکای نیوز روی یک فلش مموری که از رئیس پلیس داعش به سرقت رفته بود، به بیانیه‌های یکی از اعضای داعش ملقب به ابوحامد دست یافت. وی ابتدا از نیروهای ارتش آزاد سوریه بوده اما در این بیانیه‌ها اعلام کرده که به دلیل برخی مسایل که در داخل گروه تروریستی داعش شاهد بوده، تصمیم به جدایی از این گروه گرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار