تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
148 فروشگاه غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در دزفول
مسوول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از شناسایی بیش از 148 فروشگاه غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد
مسوول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از شناسایی بیش از 148 فروشگاه غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت:از 172 فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در دزفول تنها 24 فروشگاه فعال مجوز فعالیت دارند.

ماندانا نوین روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود:این فروشگاه ها که در نقاط مختلف شهرستان دزفول پراکنده اند سموم مورد نیاز کشاورزان سایر شهرستانها و برخی استانهای همجوار را نیز تامین می کنند.

وی اظهار کرد:به منظور نظارت بر فعالیت مراکز فروش سموم کشاورزی در دزفول باید ترتیبی اتخاذ شود تا با تسهیل شرایط ،مجوز قانونی فعالیت برای آنها صادر شود.

نوین همچنین از عرضه برخی سموم غیر مجاز و غیر استاندارد از سوی این مراکز خبر داد و گفت:برخی از این مراکز اقدام به عرضه سموم هندی غیر مجاز می نمایند.

وی همچنین گفت:مراکز عرضه سموم کشاورزی موظف اند تنها با نسخه گیاه پزشک سم عرضه کنند که متاسفانه اینگونه نیست.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با ابراز نگرانی از فعالیت مراکز غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان گفت:با توجه به تاثیر منفی سموم کشاورزی بر روی سلامت انسان لذا باید نسبت به تعطیلی مراکز عرضه غیر مجاز سموم کشاورزی در این شهرستان اقدام شود.

مهدیه توکلی افزود: باید اقدام جدی در رابطه با حل مشکل مصرف سم و کود شیمیایی در مزارع کشاورزی صورت گیرد.

وی همچنین هشدار داد در صورتیکه اقدامی در رابطه با صدور مجوز برای مراکز عرضه سموم کشاورزی در شهرستان دزفول صورت نگیرد شورای سلامت و امنیت غذایی با اخذ حکم قضایی وارد عمل شده و نسبت به پلمب این مراکز غیر مجاز اقدام خواهد کرد.

فرماندار و رییس شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول نیز با انتقاد از اهمال صورت گرفته در رابطه با فعالیت مراکز غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان و ابراز نگرانی نسبت به سلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی گفت:شورای سلامت و امنیت غذایی آمادگی دارد تا نسبت به تعطیلی تمام مراکز غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در سطح شهرستان اقدام کند.

حبیب اله آصفی با بیان اینکه در اجرای قانون نباید با کسی تعارف داشت و یا نگران بود افزود:با کسی که سلامت مردم را به خطر می اندازد باید بدون تعارف برخورد قانونی کرد.

وی همچنین از اهمال صورت گرفته در سالهای اخیر برای ساماندهی مراکز غیر مجاز عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: در صورتیکه در سالهای قبل برای ساماندهی این مراکز اقدام می شد اکنون شاهد فعالیت این مقدار فروشگاه غیر مجاز نبودیم.

فرهاد قلی نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت:طبق قانون و در راستای سلامت مواد غذایی بخش کشاورزی سالانه باید 20 درصد میزان مصرف سموم و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی کاهش یابد که اینگونه نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار