تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان:
مصوبات ریزگردها تنها روی کاغذ مانده است
کارکرد وزارت نفت درحال حاضر درخوزستان با بحث های زیست محیطی منافات بسیاری دارد به عبارت بهتر حفرچاه های نفت باعث خشکاندن بخش وسیعی از تالاب ها شده است
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با تاکید بر اینکه محیط زیست از اقتدار لازم برای مقابله با ریزگردها برخوردار نیست، گفت: مصوبات دولت‌ها برای مقابله با ریزگردها کاغذی است.

کارکرد وزارت نفت در خوزستان با بحث های زیست محیطی منافات بسیاری دارد / مصوبات ریزگردها تنها روی کاغذ مانده است

سیدحسین دهدشتی درباره اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مبنی براینکه ریزگردها تا 2 دهه دیگر مهار نمی شود، گفت: متاسفانه اجرای سیاست‌های غلط در برداشت آب از سرچشمه ها، خشک شدن تالاب ها و خشکسالی ها در طی چند سال گذشته منجر به افزایش ریزگردها شده است، البته بسیاری از مدیران و مسئولان نسبت به چند سال آینده حوزه محیط زیست نگاه جامعی ندارند و بیشتر به حال حاضر توجه می کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ توجهی از سوی سازمان محیط زیست به تغییر اقلیم‌ها صورت نمی‌گیرد، افزود: به طورحتم بحث‌های توسعه‌ای باید با رعایت مسائل زیست محیطی انجام شود که متاسفانه در کشور ما به این شکل نیست به طوریکه شاهدیم کارکرد وزارت نفت درحال حاضر درخوزستان با بحث های زیست محیطی منافات بسیاری دارد به عبارت بهتر حفرچاه های نفت باعث خشکاندن بخش وسیعی از تالاب ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعمال سیاست‌های غلط حوزه محیط زیستی طی چند دهه رخ داده است، تصریح کرد: البته این سیاست های غلط در دولت گذشته برای تولید بیشتر نفت شدت پیدا کرد، بنابراین سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی باید با نگاه ویژه و کلان وزارتخانه‌های مختلف را متقاعد به رعایت مسائل محیط زیستی درجهت کاهش ریزگردها می کرد اما مسئولان این سازمان طی چند سال گذشته کارکرد قابل قبولی نداشته است.

با بیان اینکه مصوبات درحوزه مقابله با ریزگردها در دولت‌های نهم و دهم تنها روی کاغذ ماند، افزود: در دولت یازدهم نیز تاکنون مصوبات بسیاری مطرح شده اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشده است، البته اقداماتی در این دولت مانند افزایش حقابه تالاب ها صورت گرفت که بسیار ناچیز است، اما در بخش حل منشاء خارجی ریزگردها که 70 تا 80 درصد آلودگی هوا را به خود اختصاص داده ورود جدی نداشته است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه عامل حدود 20 تا 25 درصد ریزگردها داخلی بوده است، گفت: در این زمینه هم اقدامات چند سال گذشته به منظور کاهش ریزگردها بسیار محدود بوده بطوریکه می توان گفت مصوبات تنها در حد حرف بوده و هیچ اقدام عملی قابل قبولی صورت نگرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برای انجام وظایف وزارتخانه‌ها درجهت کاهش ریزگردها، سازمان محیط زیست باید اقتدار لازم در مسئولان این سازمان وجود داشته باشد هرچند که این اقتدار تاکنون در محیط زیست دیده نشده و دربسیاری شرایط مسامحه می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه بیایان زدایی در استان روند کندی دارد، گفت: اگر عملیات مالچ پاشی و نهالکاری به همین صورت پیش برود تا یکی دو دهه دیگر نیز نمی توان کانون های گرد و غبار خوزستان را مهار کرد.
:
:
:
آخرین اخبار