تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
78 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان را دختران تشکیل می‌دهند
در مجموع 14 هزار و 88 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خوزستان وجود دارد که بیشترین آمار این دانش آموزان از جامعه دختران است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 78 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان از جمعیت دختران است.

اردشیر شجاعی چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای اداری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه سن دانش آموزان بازمانده از تحصیل بین هفت تا 12 سال است بیان کرد: در مجموع 14 هزار و 88 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خوزستان وجود دارد که بیشترین آمار این دانش آموزان از جامعه دختران است.

78 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان را دختران تشکیل می‌دهند

وی گفت: طبق بررسی های انجام گرفته مهمترین عامل ترک تحصیل دانش آموزان در استان به دلیل نگاه فرهنگی است که برای دختران در استان وجود دارد.

شجاعی افزود: اغلب دانش آموزان در مناطق محروم در سن پایین ازدواج می کنند و به تحصیلات خود ادامه نمی دهند و همچنین در مناطق سخت عبورخانواده ها اجازه ادامه تحصیل دختران خود در مدارسی که دور از محل زندگی آنها باشد را نمی دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به پایین آمدن سن یادگیری در دانش آموزان بیان کرد: سن یادگیری در دانش آموزان به زیر شش سال کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: افت تحصیلی بیشتر در مقطع اول ابتدایی است که برای تقویت این مقطع تحصیلی باید پوشش دانش آموزان در پایه پیش دبستانی بیشتر شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار