تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذیرش 380 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و دبیر کمیته اسکان مسافران نوروزی استان از پذیرش 380 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس استان از زمان آغاز سفرهای نوروزی خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و دبیر کمیته اسکان مسافران نوروزی استان از پذیرش 380 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس استان از زمان آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

محمد تقی زاده اظهار کرد:پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس استان از 29 اسفند آغاز شده و تا سوم فروردین ماه، 380 هزار نفر روز در این اماکن پذیرش شدند.

وی افزود:با توجه به شرایط جوی و اقلیمی استان خوزستان، استقبال گردشگران از جاذبه ها و کانون های گردشگری افزایش یافته و آمار پذیرش نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

تقی زاده گفت:امسال یک هزار و 217 مدرسه در قالب یک هزار و 117 کلاس به همراه 13 مرکز رفاهی برای اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است.

به گفته دبیر کمیته اسکان مسافران نوروزی استان، هشت مرکز درمانی نیز به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: سه هزار نیروی ستادی، اجرایی و خدماتی آموزش و پرورش نیز مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت:امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات اعم از تلویزیون، یخچال، اجاق، فرش، آبگرمکن و پتو هزینه شد و بین مدارس توزیع شد که این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته افزایش چهار برابری را نشان می دهد.

وی افزود:در برخی از ستادهای اسکان پیک های راهنما وجود دارد یا غذای گرم، محصولات فرهنگی و سنتی و بروشورهای معرفی استان نیز عرضه می شود.

تقی زاده اظهار کرد: اغلب مسافران فرهنگی هستند، ولی تعدادی از مدارس نیز در اختیار کاروان های راهیان نور قرار گرفته است.

وی افزود:استقبال مسافران در برخی از شهرهای استان همچون آبادان، خرمشهر، دزفول، اندیمشک و ماهشهر به اندازه ای بالا بوده که مدارس پیش بینی شده پاسخگو نبود و چند مدرسه دیگر آماده شد.

تقی زاده گفت: اسکان در مدارس تا 13 فروردین ادامه دارد و پس از آن، کلاس ها برای حضور دانش آموزان در روز 14 فروردین آماده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار