تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید بیش از ۱۱ میلیون نفر از آثار گردشگری و تاریخی خوزستان
بر اساس آمار اعلام شده از سوی متولیان امر، در ایام نوروز بیش از ۱۱ میلیون نفر از آثار تاریخی و سایت های گردشگری استان خوزستان بازدید داشته اند
استان خوزستان جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و باستانی بسیاری دارد که باعث جذب مردم و ایجاد انگیزه در آنها برای سفر به خوزستان می شود. یادمان های هشت سال دفاع مقدس نیز در این میان جای خود داشته و عاشقان بسیاری در قالب کاروان های راهیان نور راهی این سرزمین ها می شوند.

نوروز امسال اما خوزستان حال و هوای دیگری داشت چرا که خوشبختانه گرد و غبار خود را مهمان ناخواسته این استان نکرد و به واسطه تغییرات جوی خوب، مردم این استان شاهد آب و هوایی بسیار مطبوع بودند.

نظارت شبانه روزی بر خدمات رسانی به مهمانان نوروزی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اظهار می کند: مهمانان نوروزی در ستادهای اسکان مختلفی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، مدارس، حاشیه پارک ها، مهمانسراهای دولتی و مراکز اقامت رسمی پذیرش شدند.

محمد علی خلیلی می افزاید: جمعا ۳۲۰ هزار جای خواب رسمی در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای استان داریم که ۶ هزار و ۵۰۰ تخت رسمی اقامتگاه ها در اختیار مسافران نوروزی استان خوزستان قرار گرفت.

وی تصریح می کند: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۸۸ نفر بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان خوزستان در دبیرخانه ستاد مهمانان نوروزی استان به ثبت رسیده است.

بازدید بیش از ۱۱ میلیون نفر از آثار گردشگری و تاریخی خوزستان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان می کند: همچنین در این مدت سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۷۴۸ نفر در استان خوزستان اقامت داشتند.

خلیلی با تأکید بر افزایش مهمانان نوروزی امسال نسبت به سال گذشته عنوان می کند: تنها در روز طبیعت امسال بیش از ۲۱۶ هزار نفر در این استان اقامت داشتند. در این روز همچنین بالغ بر ۵۳۸ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

وی در ارتباط با نظارت و بازرسی در ایام نوروز می گوید: در تمام ایام نوروز نظارت ها به صورت شبانه روزی بر مراکز اقامتی، گردشگری و خدمات رسان به مهمانان نوروزی اعمال شد و شرایط خدمات دهی نیز مناسب ارزیابی شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به رضایت نسبی مسافران و مهمانان نوروزی ادامه می دهد: سامانه رسیدگی به شکایت را نیز به صورت مکرر به مردم معرفی کردیم و در کل این ایام تا ۱۳ فروردین تنها یک شکایت در سامانه ثبت شد که آن هم مربوط به کیفیت نقشه شهری تهیه شده توسط شهرداری اهواز بوده است.

امدادرسانی به ۴۳ حادثه جاده ای در نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اظهار می کند: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی دو هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان عضو این جمعیت مشارکت داشتند. همچنین در ایام نوروز ۱۵۰ هزار نقشه و بروشور و محصولات فرهنگی توزیع شد.

علی خدادادی ادامه می دهد: در ایام ۱۷۲ هزار خانواده خدمت دریافت کردند و همچنین چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ایستگاه های سلامت و پنج هزار و ۷۰۰ کودک و نونهال نیز از فضای دوستدار کودک بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر از خیمه های نماز برای ادای فریضه استفاده کردند، می گوید: در طرح امداد و نجات نوروزی که از ۲۵ اسفند سال گذشته شروع  شده و تا ۱۵ فروردین هم ادامه دارد، ۴۳ مورد حادثه جاده ای را تا ۱۳ فروردین امدادرسانی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه می کند: در این امدادرسانی ها ۵۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۱۲ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

خدادادی اعلام کرد: تا روز شنبه دو هزار و ۶۱۶ نفر به دلایل مختلف اسکان اضطراری در پایگاه های هلال احمر استان داشتند.

وی در ارتباط با خدمات رسانی در یادمان های دفاع مقدس می گوید: در این زمینه ۱۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال یافتند و جمعا ۱۳ هزار و ۴۵۳ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تأکید می کند: دو درمانگاه امدادی از ۲۰ اسفند در مناطق عملیاتی دهلاویه و فکه راه اندازی کردیم که خدمات رسانی آنها تا ۱۵ فروردین ادامه داد. تا روز شنبه ۱۹ نفر از این درمانگاه ها به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل و جمعا دو هزار و ۶۰۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند. برای خدمات رسانی ها ۱۰ پزشک، ۲۰ پرستار، ۲۴ امدادگر و چهار دستگاه آمبولانس در مناطق مستقر بودند.

بازدید بیش از ۱۱ میلیون نفر از آثار گردشگری و تاریخی خوزستان

خدادادی بیان می کند: داروهای رایگان توزیع شده توسط این جمعیت نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به صورت شبانه روزی ارائه شده عنوان می کند: در این ایام طرح داوطلب یار نیز در ۱۹ پایگاه استان اجرا شده که ۵۱ پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک از صبح تا شب به مدت ۱۲ ساعت در پایگاه ها حضور و به مسافران گذری نیازمند خدمات پزشکی خدمت کردند. ۲۸ هزار و ۳۷۲ نفر در این طرح خدمات دریافت کردند.

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته در ایام نوروز

سرپرست پلیس راه خوزستان بیان می کند: طرح پلیس راه خوزستان در ایام نوروز تا ۱۵ فروردین ادامه داد و تاکنون در بحث تصادفات در مجموعه تصادفات رخ داده از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین بیش از ۱۰ درصد کاهش داشتیم.

سرهنگ رضا دولتشاهی می افزاید: در همین ایام نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داشتیم. تمام آمار ارائه شده و کاهش ها مربوط به تصادفات در محورهای برون شهری است.

وی عنوان می کند: بیشترین ترددها مربوط به محور اهواز ـ اندیمشک و اهواز به سربندر بود. خروج مسافرن را از بعدازظهر روز شنبه هفته جاری هم شاهد هستیم ولی ترافیک در تمامی محورها روان است.

۱۳ هزار ماموریت فوریت های پزشکی در سراسر استان

رئیس فوریت های پزشکی خوزستان اظهار می کند: تا سیزدهم فروردین، ۱۳ هزار مأموریت توسط این فوریت ها در سراسر استان خوزستان انجام شد.

شهیار میرخشتی اضافه می کند: ۱۳ هزار و ۲۲۸ مورد ویزیت در ۲۰ یادمان دفاع مقدس خوزستان انجام و سه هزار و ۱۵۰ نفر هم به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند.

وی یادآور می شود: ۱۴۱ پایگاه شهری و جاده ای در نقاط مختلف خوزستان و در ایام نوروز آماده فعالیت بودند.

رئیس فوریت های پزشکی خوزستان خبر می دهد: خدمات رسانی های این فوریت در ۲۰ یادمان دفاع مقدس، پنج ایستگاه سلامت نوروزی و بیش از ۳۰ مکان اسکان استقرار موقت انجام شد.

میرخشتی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۶ نیرو در این ایام بیان می کند: در این ایام ۳۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه موتورلان و دو فروند بالگرد اورژانس هوایی کار به فعالیت رسانی پرداختند.

کسب رتبه چهارم کشوری آموزش و پرورش خوزستان در اسکان مهمانان نوروزی

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان اظهار می کند: طبق آخرین آمار روز ۱۲ فروردین یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۸ نفر روز مهمان نوروزی در ۱۱ هزار و ۱۷ کلاس خوزستان اسکان داده شدند.


محمد تقی زاده اضافه می کند: آموزش و پرورش خوزستان با خدمات رسانی های مختلف ستاد اسکان خود بعد از استان های اصفهان، فارس و خراسان رضوی موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شد.

وی خبر می دهد: در ایام اسکان نوروزی سال ۹۵ با خدمت رسانی سه هزار نیروی فرهنگی خوزستانی در ۴۱ ستاد اسکان و یک هزار و ۲۱۷ مدرسه، تعداد یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۸ نفر روز مهمان نوروزی و کاروان های راهیان نور را در ۱۱ هزار و ۱۷ کلاس درس پذیرش کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با ادارات مختلف بیان می کند: با هماهنگی قرارگاه راهیان نور استان نیز نسبت به پذیرش و اسکان کاروان های راهیان نور تمهیدات لازم فراهم و ۲۲۲ هزار و ۴۱۲ نفرروز نیز راهیان نور پذیرش شدند.

 تقی زاده یادآور می شود: اهواز، آبادان، شوش، دزفول، اندیمشک خرمشهر و ایذه بیشترین آمار اسکان را داشتند به گونه ای که ظرفیت تمامی مدارس مجری طرح اسکان در این شهرها تکمیل بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار