تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر حمل و نقل و شورای ترافیک خوزستان:
رانندگان تاکسی و اتوبوس 3 شهر خوزستان آموزش می‌بینند
رانندگان اتوبوس و تاکسی در سه شهر اهواز، آبادان و دزفول تحت آموزش قرار می گیرند
مدیر حمل و نقل و شورای ترافیک خوزستان گفت: رانندگان اتوبوس و تاکسی در سه شهر اهواز، آبادان و دزفول تحت آموزش قرار می گیرند.

ایمان هدایت ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: شورای ترافیک استان خوزستان سال گذشته 6 جلسه برگزار و 64 مصوبه نیز در پی داشت. 42 مصوبه اجرا شده و 22 مصوبه دیگر نیز یا به خاطر موانع اجرا نشده و یا اینکه در حال پیگیری برای اجرا هستند.

وی افزود: کمیته فنی ترافیک در ابتدای کار مسائل را در دو بخش استان و اهواز در شورای ترافیک استان پیگیری می کرد ولی از انتهال سال 93 که کمیته اهواز با استان ادغام شد، مسائل شهر اهواز را ابتدا در کمیته فنی بررسی و بعد مسائل لازم را در شورای استان مطرح می کند.

تصریح کرد: کمیته ترافیک سال گذشته 10 جلسه برگزار و 71 مصوبه نیز داشته است. از این تعداد 45 مصوبه اجرا شده و 26 مصوبه دیگر نیز در حال پیگیری برای اجرا هستند.

مدیر حمل و نقل و شورای ترافیک خوزستان بیان کرد: آموزش فرمانداران، بخشداران و دهیاران با همکاری مرکز آموزش استانداری و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد. قراردادی به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان با دانشگاه علمی کاربردی برای انجام برخی از آموزش های عمومی منعقد کردیم.

هدایت ادامه داد: راننده های بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرهای اهواز، آبادان و دزفول در فاز اول شناسایی شده تا آنها را آموزش دهیم ولی به دلیل مشکلات مالی هنوز انجام نشده است. دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرده تا زمانی که مبلغی واریز نشود به دلیل هزینه دار بودن امور اجرایی امکان شروع آموزش را ندارند.

وی عنوان کرد: تصویب طرح شهرک ترافیک که در زمینی با مساحت 81 هکتار پیش بینی شده نیز از دیگر فعالیت های این شورا در سال گذشته است. استفاده از مدارس به ویژه در ایام تابستان برای پارکینگ هم جزو مصبات شورا در سال گذشته است.

مدیر حمل و نقل و شورای ترافیک خوزستان یادآور شد: سال گذشته 13 دوربین نظارت تصویری توسط شهرداری اهواز نصب شده که در حال حاضر 68 دوربین در مرکز کنترل ترافیک داریم.

هدایت خبر داد: 42 ایستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز نصب شده که به صورت کامل در مدار قرار خواهد گرفت. آمار تصادفات به طور محسوس در جاده ساحلی اهواز کاهش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: شهرداری اهواز با شرکت ایرانسل قراردادی منعقد کرده تا 120 کیلومتر فیبرنوری اجرا شود. تکمیل آی. تی. اس در شهرهای مختلف استان به ویژه اهواز نیز از دیگر مسائل مورد پیگیری این شورا در سال گذشته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار