تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت
طرح افزایش پلکانی شامل بازنشستگانی می‌شود که دریافتی آنان کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان است در حال حاضر میزان دریافتی 5 درصد از بازنشستگان کشوری 750 هزار تومان است که با اجرای این طرح به بیش از 900 هزار تومان می‌رسد
اواخر اسفند ماه سال گذشته در حالی که کارکنان دولت، کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی عیدی خود را گرفته بودند صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل برخی مشکلات مالی در پرداخت عیدی بازنشستگان دچار مشکل شد که همین مسأله اعتراض و نارضایتی شمار زیادی از بازنشستگان کشوری را به دنبال داشت اما با تدبیر بموقع رئیس جمهوری، دستور پرداخت عیدی یک میلیون و 250 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر در آخرین روز کاری  سال گذشته صادر و به حساب‌شان واریز شد. با این حال دیروز محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای جبران این قضیه سال جدید را با اعلام خبر خوشی برای بازنشستگان آغاز کرد و آن افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت در سال 95 است. وی گفت: این طرح مشمول بازنشستگانی می‌شود که دریافتی آنان کمتر از یک میلیون و 500 هزارتومان است.

به گزارش ایران، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است، تأکید کرد: افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان غیر از آن 12 درصدی است که دولت برای همه حقوق‌بگیران اعلام کرده است.  وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون میزان دریافتی 5 درصد از بازنشستگان کشوری 750 هزار تومان است، افزود: با افزایش حقوق بازنشستگان در این طرح، حقوق این افراد به بیش از 900 هزار تومان می‌رسد.

 استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم شدن امکان استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان خبر داد و گفت: طی رایزنی با بانک صادرات از این پس بازنشستگان می‌توانند چهار برابر حقوق دریافتی و تا سقف شش میلیون تومان خرید کرده و طی اقساط 24 ماهه و با نرخ تسهیلات 12 درصد آن را بازگردانند. به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از همین امروز بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات و تشکیل پرونده، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.  وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته همانند بسیاری از سازمان‌های دیگر با کسری بودجه مواجه بودیم. این میزان در صندوق بازنشستگی 2800 میلیارد تومان بود که با کمک دولت بخش قابل توجهی از آن برطرف شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هزار میلیارد از این کسری بودجه به اسفندماه رسید و به همین خاطر پرداخت حقوق بازنشستگان با تأخیر دو سه روزه انجام شد، گفت: با عنایت دولت این کسری نیز جبران شد و حقوق اسفند ماه در روز 28 آن ماه پرداخت شد.  وی در ادامه به اعلام برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری پرداخت و گفت: سال 94، حقوق بازنشستگان در 14 استان به صورت متمرکز و مستقیم پرداخت شد و در تلاشیم در سال 95 حقوق بازنشستگان تمام استان‌ها را از طریق این سیستم بپردازیم.

 پیشنهاد افزایش سقف بیمه عمر از ۳ به ۵ میلیون


اسلامیان در مورد افزایش بیمه عمر نیز اظهار داشت: به دولت پیشنهاد می‌دهیم که سقف بیمه عمر بازنشستگان را از سه به پنج میلیون تومان افزایش دهد که این طرح در حال طی کردن مراحل قانونی آن است و به نظر می‌رسد مشکلی در پرداخت آن نباشد.

وی به تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان تحت پوشش نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون هر بازنشسته به دلیل محدودیت بودجه تنها می‌توانست دو بار از تسهیلات تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کند اما در سال‌جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تعداد را به سه بار افزایش داده و همچنین کمک هزینه سفر نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ به طوری که برای سفر به عتبات عالیات نیز به هر بازنشسته و همراه آن ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه طبق قانون، حقوق بازنشستگان طی هشت سال دولت قبل بر اساس تورم افزایش پیدا نکرد و به همین دلیل این افراد با کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید روبه‌رو بودند، گفت: در سال ۹۳ با تورم 6/15 درصدی ۲۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت و در سال ۹۴ نیز با تورم ۱۴ درصدی حقوق آنها ۱۵ درصد رشد کرد.
:
:
:
آخرین اخبار